Se cere interzicerea totală a telefoanelor în școli. „Dacă vom descoperi că era mai bine cu telefoanele, le putem reintroduce”

Președintele Comisiei pentru bunăstare din Danemarca spune că țările ar trebui să urmeze exemplul acestei țări pentru a stopa digitalizarea vieții copiilor.

Întreaga Europă ar trebui să urmeze exemplul Danemarcei, interzicând telefoanele mobile în școli pentru a le împiedica să fie „colonizate de platformele digitale”, a declarat președintele comisiei pentru bunăstare din această țară.

Ce efecte are renunțarea la telefoanele mobile

Îndepărtarea telefoanelor mobile din școli le-a oferit tinerilor o „pauză” de la viața online, învățându-i cum să facă parte din comunități analogice și să-și antreneze atenția, a declarat Rasmus Meyer, care a condus comisia guvernamentală pentru a investiga nemulțumirea crescândă în rândul copiilor și tinerilor, potrivit Adevărul, care citează The Guardian.

Raportul comisiei, publicat luna trecută, a tras un semnal de alarmă cu privire la digitalizarea vieții copiilor și tinerilor. Printre cele 35 de recomandări ale raportului se numără o modificare a legislației în vederea interzicerii telefoanelor în școli și în cluburile extrașcolare – pe care guvernul a declarat că o va impune în toate folkeskole (școli primare și gimnaziale complete). Comisia a afirmat, de asemenea, că elevii sub 13 ani nu ar trebui să aibă propriul lor smartphone sau tabletă.

Toate țările europene ar trebui să interzică telefoanele mobile în școli

Într-un interviu acordat cotidianului The Guardian, Meyer a declarat că toate țările europene ar trebui să interzică telefoanele mobile în școli și a solicitat un regulament UE în acest sens, adăugând: „Și dacă vom descoperi peste cinci ani că era mai bine cu telefoanele, le putem reintroduce. Dar nu cred că va fi cazul”.

Școlile ar trebui să fie lipsite de telefoane „pentru a le oferi tinerilor o pauză de la viața online, pentru a-i învăța cum să fie în comunități analogice și pentru a le antrena capacitatea de atenție … Este, de asemenea, o modalitate de a proteja școlile și de a le respecta ca instituții importante în societatea noastră care nu ar trebui să fie colonizate de aceste platforme digitale”.

Copiii cărora nu li se permitea să aibă telefoane în școli aveau o perioadă de atenție mai bună, a spus el, se jucau mai bine unii cu alții și erau mai liniștiți în timpul lecțiilor.

Se speră că petrecerea timpului împreună, departe de telefoanele lor, la școală, va ajuta la „formarea” copiilor în ceea ce privește modul de a fi în preajma colegilor lor în afara școlii.

„Aceste evoluții au avut loc atât de repede încât noi, ca societate, am rămas în urmă. Aceasta este încercarea noastră de a devansa dezvoltarea și de a respinge această digitalizare comercializată a vieții copiilor”, a declarat Meyer.

Copii care petrec chiar și 10 ore pe zi pe telefon 

„Puteți să o vedeți ca pe o respingere sau ca pe o modalitate de a proteja copilăria împotriva tehnologiilor care s-au dovedit a afecta stima de sine și atenția multor copii.”

Comisia a constatat că 94% dintre tinerii din Danemarca aveau un profil de social media înainte de a împlini 13 ani – în ciuda faptului că aceasta este vârsta minimă pentru multe platforme de social media – și că tinerii între nouă și 14 ani petreceau în medie trei ore pe zi pe TikTok și YouTube.

În ciuda unei legături clare între multe dintre problemele care afectează copiii mici și tinerii – inclusiv cu atenția și stima de sine – multor copii din Danemarca și din întreaga Europă li se permite încă să le ia la școală.

Meyer a declarat: „Nu le-am permite copiilor să își aducă PlayStation-ul în clasă, dar asta este ceea ce se întâmplă cu adevărat în fiecare zi când le permitem să își aducă telefonul”.

Siguranța online a copiilor a fost adesea trecută cu vederea, a spus el. „Este cu adevărat șocant că … acceptăm faptul că mulți copii petrec 8-10 ore pe zi pe telefon. Ne concentrăm foarte mult pe securitatea lor în lumea fizică, dar, ca părinți și ca societate, am cam renunțat la online.”

Citește și:

Structura anului școlar 2025-2026. Când vor avea elevii vacanțe

Copilul nu își face temele? 8 secrete prin care să pui capăt definitiv problemei

20 de moduri în care poți să calmezi rapid un copil agitat

Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):

Canalul Whatsapp Parenting 2.0

Sursa foto: Pexels

Parenting 2.0
Parenting 2.0
Parenting 2.0 este o comunitate dedicată părinților conștienți, responsabili și dornici să-și educe copiii cu iubire necondiționată, cu blândețe și cu limite sănătoase, astfel încât să devină adulți echilibrați emoțional, încrezători și puternici, capabili să se adapteze și să aibă succes în lumea de mâine. Site-ul a fost înființat în 2014, funcționând inițial sub brandul Centrul de Parenting.

Articole similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

INTRĂ ÎN COMUNITATE

123,189FaniÎmi place
295CititoriConectați-vă
0AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole