Supraveghere totală în școlile din România. Ordinul a fost publicat în Monitorul Oficial

Ordinul privind supravegherea audio-video în școli a fost publicat în Monitorul Oficial, a anunțat Ministerul Educației. Actul normativ stabilește un cadru clar pentru instalarea și utilizarea camerelor audio-video în scopul prevenirii violenței și asigurării protecției elevilor și angajaților. Conform ordinului, pentru monitorizarea audio-video școala are nevoie de acordul părinților, al elevilor și al angajaților.

”Școlile noastre devin mai sigure și prin monitorizarea audio-video neintruzivă. Ca ministru am responsabilitatea ca actul educațional să se desfășoare nu doar eficient, ci și într-un context în care toți actorii se simt în siguranță și au o calitate bună a vieții”, a afirmat ministrul Educației, Daniel David, transmite News.ro.

Ordinul a fost publicat în Monitorul Oficial

Ministerul Educației și Cercetării a emis Ordinul nr. 3781/2025, care aprobă Procedura privind monitorizarea audio-video în unitățile de învățământ preuniversitar, acesta fiind publicat în Monitorul Oficial.

”Suntem în plină analiză, propuneri de politici educaționale și început de reforme pentru a eficientiza actul educațional (vezi analizele curriculare, promovarea unor noi metode de predare-învățare). În paralel, însă, am gândit un sistem care să asigure și contextul adecvat acestei eficientizări”, a arătat Daniel David.

Ministrul Educației: „Acum a fost timpul acțiunii, pentru a ne proteja școala”

Ministrul Educației a adăugat că, deși comportamentele agresive, consumul de droguri și alte substanțe interzise și violările normelor sociale și ale procesului educațional în școlile din țară se află adesea sub nivelul celor din alte țări dezvoltare, ”simpla existență a acestora în școlile noastre este de neacceptat”.

”Discuțiile despre acest lucru trenau de prea mult timp. S-a stabilit în anii trecuți contextul legal și s-au exprimat toți actorii relevanți, iar acum a fost timpul acțiunii, pentru a ne proteja școala. Acest demers se înscrie, însă, într-o viziune mai complexă, care încearcă să ordoneze într-un demers mai coerent numeroasele demersuri bune făcute până acum în sistem, dar adesea prea fragmentate, pentru a avea efecte cumulative cu impact semnificativ:

(1) Protejăm cu ajutorul autorităților naționale (ex. Ministerul Afacerilor Interne) și locale mediul din jurul unităților de învățământ. Colaborările noastre cu aceste autorități sunt tot mai coordonate și mai strategice, cu efecte tot mai vizibile.

(2) Protejăm prin educație (ex. educație formală și nonformală dedicată acestor teme), cultură organizațională (ex. promovarea valorilor prosociale) și proceduri/regulamente mediul din cadrul unităților de învățământ.

(3) Intervenim prin prevenție și tratament în cadrul școlilor și/sau în colaborare cu unitățile specializate din afara școlilor.

Săptămâna «Școala altfel» va avea un rol important în cunoașterea și exersarea implementării acestei viziuni, sigur, alături de alte măsuri care vor fi anunțate la nivel de minister sau de unități școlare”, a argumentat Daniel David.

Ce prevede ordinul de ministru

Potrivit Ministerului Educației, ordinul prevede stabilirea unui cadru clar pentru instalarea și utilizarea camerelor audio-video în scopul prevenirii violenței și asigurării protecției elevilor și a personalului, precum și faptul că pentru monitorizarea audio-video școala are nevoie de acordul părinților, al elevilor și al angajaților.

Totodată, sunt prevederi legate de respectarea legislației privind protecția datelor cu caracter personal (GDPR), clarificarea responsabilităților și a regulilor privind accesul la înregistrări, durata de stocare a imaginilor: 30 de zile, cu excepții justificate, faptul că înregistrările nu pot fi folosite pentru evaluarea profesorilor și obligația de a informa părinții, elevii și personalul asupra deciziilor de instalare.

Ministerul Educației precizează că supravegherea este permisă doar în spații prevăzute de lege: săli de clasă, holuri, exteriorul clădirilor, săli de sport (însă, fără, de exemplu, vestiare etc.).

Parenting 2.0
Parenting 2.0
Parenting 2.0 este o comunitate dedicată părinților conștienți, responsabili și dornici să-și educe copiii cu iubire necondiționată, cu blândețe și cu limite sănătoase, astfel încât să devină adulți echilibrați emoțional, încrezători și puternici, capabili să se adapteze și să aibă succes în lumea de mâine. Site-ul a fost înființat în 2014, funcționând inițial sub brandul Centrul de Parenting.

Articole similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

INTRĂ ÎN COMUNITATE

123,177FaniÎmi place
295CititoriConectați-vă
0AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole