Autismul virtual: copii cu simptome de autism după ce au stat la ecrane

Specialiștii care lucrează cu copiii mici, de 0-3 ani, se confruntă, în ultimii ani, cu un număr din ce în ce mai mare de copii cu simptome de tulburări de spectru autist (TSA).

Iată ce scrie Dr. Anne-Lise Ducanda, specialistă în Protecție Maternală și Infantilă, membră fondatoare a COSE – Colectivul Supraexpunere la Ecrane, Doctor în Medicină la Universitatea Paris VI,  unde deține și Certificat universitar în Sănătatea și Dezvoltarea Copilului, în cartea sa “Copiii în fața ecranelor. Cum îi protejăm”:

“Cât timp am lucrat la PMI (Protecția mamei și a copilului, instituție din Franța – n.r.), am fost din ce în ce mai solicitată de către educatorii de la grădiniță și de personalul de la creșă să văd copii cu următoarele profiluri: copii izolați în bula lor, care nu interacționează cu ceilalți, nici cu colegii lor, nici cu adulții, și care au gesturi stereotipe și repetitive. Acest tablou seamănă cu cel de TSA. Dacă în 2002 vedeam câte un copil într-o școală prezentând astfel de simptome, în 2017 erau unul sau doi în fiecare clasă. Cu alte cuvinte, în 15 ani, în cele 12 școli din orașul meu au fost de șapte ori mai mulți copii care au prezentat tulburări de relație și de comportament medii până la severe. O creștere galopantă, așadar, care îngrijorează pe toată lumea”.

Medicul francez a făcut legătura dintre simptomele de autism și expunerea copiilor de mici la ecrane. Mai mult, a observat că o parte dintre copiii diagnosticați oficial cu TSA se recuperau într-un interval de timp după eliminarea ecranelor, dispărând și simptomele de TSA.

Originea exactă a autismului rămâne încă necunoscută, cercetătorii derulând studii pentru a descoperi dacă TSA au o origine genetică, de mediu sau o combinație dintre cele două.

Totuși, specialiștii care lucrează cu copiii au observat din practica lor profesională, că supraexpunerea copiilor mici la ecrane poate provoca tulburări similare cu autismul.

Psihologul Marius Zamfir, autorul termenului „autism virtual”, într-un Webinar la Parenting 2.0

Unul dintre acești specialiști este psihologul clinician român Marius Zamfir, expert psihologie clinică, președintele Asociației pentru Sănătate Mintală a Copilului și autorul termenului “autism virtual”.

El este implicat, încă din 2018, într-un proces de conștientizare și informare a părinților despre efectele expunerii la ecrane de la vârste mici asupra dezvoltării copiilor, până la simptome de autism.

În această seară, îl avem invitat pe psihologul Marius Zamfir la primul Webinar din cadrul campaniei de conștientizare Parenting 2.0 “Copiii și ecranele. Cum să creștem copii echilibrați și sănătoși în era tehnologiei”.

Tema discuției cu Marius Zamfir este:

Autismul virtual. Cum ne protejăm copiii

 

Concret, vom aborda următoarele teme:

  • Cum este influențată dezvoltarea creierului copilului de expunerea la ecrane. Simptomele unui copil supraexpus
  • Cât de mult este prea mult? Durată de expunere și tipuri de gadgeturi acceptabile, în funcție de vârsta copilului
  • Cum deosebim autismul virtual de autismul care nu are legătură cu ecranele
  • Sfaturi și sugestii pentru părinți pentru a crește copii sănătoși și echilibrați în era tehnologiei

Actualizare: Am postat înregistrarea Webinarului despre autismul virtual și pe YouTube și o poți viziona chiar acum:

 

 

Dacă vrei să afli mai multe despre impactul ecranelor asupra copiilor și despre cum stabilim limite sănătoase, te invit să te alături Grupului de Facebook dedicat:

Intră în Grupul de Facebook “Copiii și ecranele”

 

Sursa foto: Karolina Grabowska, Pexels

 

 

Articole similare

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

INTRĂ ÎN COMUNITATE

121,266FaniÎmi place
295CititoriConectați-vă
0AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole