Noul ministru al Educației continuă cu valul de declarații despre planurile pe care le are în ceea ce privește schimbările din sistemul de educație din România. Astfel, după anunțurile făcute în cadrul primei conferințe de presă, despre care Parenting 2.0. a scris pe larg și pe care le puteți citi în acest articol, Daniel David a vorbit în cadrul unei emisiuni TV despre impozitarea veniturilor din meditații, măsură care, inevitabil, ar putea duce la tarife mai mari percepute de profesori.
Ultima declarație a ministrului David vine să completeze setul de schimbări pe care noul ministru intenționează să le facă în sistemul educațional din România. Mai precis, Daniel David a declarat, în cadrul unei emisiuni la Digi24, că dictarea și copiatul din manuale ar trebui interzise.
Ministrul Educației: „Cumva să interzicem această metodă. Este efectiv detrimentală”
Astfel, ministrul David spune că că una dintre marile probleme din zona educaţiei nu este cea de conținut, ci este legată de modul în care materia este predată în școli.
„În ceea ce privește metoda de predare, am și spus, la un moment dat, caut o modalitate prin care, dacă nu vrei să antrenezi scrisul după limbajul oral, formula aia pe care o știm mulți dintre noi: stai jos şi scrie după dictare conținuturi care există în manual sau altundeva, cumva să interzicem această metodă. Este efectiv detrimentală. În acest fel, noi nu reușim să transferăm acele competențe despre care am discutat, adică cultură, activitate practică și valori”, a afirmat Daniel David.
Ministrul Educației a subliniat, în cadrul emisiunii, că preluarea unor texte din manuale sau după dictare nu reprezintă transfer de competențe, iar în situații precum cele întâlnite la unele licee, în care elevii sunt puși de către profesori să transcrie texte, trebuie luate măsuri drastice.
Daniel David: „Suportul legat de manuale nu este foarte atractiv”
„Măsura trebuie să fie drastică. Pe lângă training-uri pentru metode moderne, efectiv o astfel de practică. Repet, dacă nu vrei să antrenezi scrisul după limbajul oral sau că poate vrei să antrenezi, nu știu, scrisul după preluarea unor texte din manuale, dar când nu ai această idee, ci consideri că prin această metodă tu transferi competențe și cunoaștere, acea metodă, în acest moment, ar trebui interzisă”, a adăugat Daniel David.
Nu în ultimul rând, Daniel David a vorbit și despre ce înseamnă un manual bun, din punctul său de vedere:
„Suportul legat de manuale nu este foarte atractiv. Eu am și spus, de exemplu, că un manual bun ar fi un manual în care, dacă ai un manual despre democrație, de exemplu, sau practici democratice și ești la lecția a doua, un manual bun va fi când copilul, de curiozitate, citește lecțiile înainte. Ăla e un manual bun. Nu suntem acolo”.
Citește și:
Greșeala pe care o fac părinții fără să își dea seama. Psiholog: „Copilul se va simţi invizibil”
Creierul plin cu rușine nu poate învăța. Gabor Maté: „Școlile îi rușinează pe copii, apoi se așteaptă ca ei să învețe”
Copilul are emoții și nu poate vorbi în public? 12 sfaturi pentru a-l ajuta să rezolve problema
Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):
Canalul Whatsapp Parenting 2.0
Sursa foto: Captură ecran Digi24