Ministrul Daniel David a vorbit, de curând, despre culisele ministerului pe care îl conduce și a dat detalii despre ce transformări vrea să facă în instituție.
Astfel, ministrul nu va mai face micro-management, ci se va ocupa doar de viziune și de problemele importante. Așadar, marea transformare constă în faptul că ministerul va deveni complet funcțional pe toate palierele instituționale, astfel încât să nu mai fie nevoie să se discute cu ministrul pentru orice problemă.
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat că nu a venit la conducerea ministerului pentru interese politice sau personale, ci să facă lucrurile să funcționeze bine, şi a susținut că un ministru nu trebuie să facă „micro-management”.
„Dacă au fost miniștri care au vrut să facă micro-management, eu cred că este o mare greșeală pentru un sistem atât de complicat și complex și eu vreau să fiu sincer de la început şi să vă spun că rolul meu este să ies în față întotdeauna când trebuie să discutăm despre viziune, despre strategie, să monitorizez implementarea operațională, dar nu s-o fac eu, să fiu atent să funcționeze bine lucrurile alea iar când apar probleme mari, nu orice problemă minoră de sistem trebuie să ajungă la ministru. Când apar probleme mari, să mă asigur că reacționăm rapid, transparent şi în acelaşi timp, dacă nu există reguli prin care să corectăm problema care a apărut, să creezi rapid regulile respective. Cred că asta este funcția unui ministru, nu să fie un fel de administrator care face micro-management la un sistem atât de complicat, de complex”, a transmis ministrul, într-un mesaj video pe Facebook.
El a subliniat că nu a venit la minister pentru interese politice sau personale, ci să facă lucrurile să funcționeze bine, astfel încât, atunci când va vedea că există probleme, să caute soluții.
Daniel David: „Toată lumea dorește să vorbească cu ministrul pentru orice problemă”
„Aveți, în acest moment, un ministru care n-a venit nici pentru interese politice, nici pentru interese personale, ci să facă lucrurile să funcționeze bine, astfel încât, atunci când voi vedea astfel de probleme, voi încerca să caut soluții la ele, nepretinzând că sistemul e perfect sau că deciziile mele totdeauna sunt fără greșeală”, a arătat Daniel David.
Ministrul a mai spus că a observat o doză „prea mare de neîncredere, suspiciune”, dar și faptul că lumea dorește să vorbească pentru orice problemă cu ministrul.
„Din păcate, vedem cu toții că există o doză prea mare de neîncredere, suspiciune, cooperarea nu funcționează foarte bine. Văd o zonă de concentrare foarte mare a puterii, adică toată lumea dorește să vorbească cu ministrul pentru orice problemă. Nimeni nu are încredere să discute cu alte instituții, cu profesorul, cu directorul de școală, cu inspectorul, cu directorii de minister, cu secretarii de stat. Toți vor să discute cu ministrul ceea ce mie îmi arată că sistemul nu funcționează bine”, a explicat Daniel David.
Citește și:
Comportamentul urât al copilului este strigătul lui disperat după ajutor. Soluții pentru un comportament mai bun la școală și acasă
Psiholog Mihai Copăceanu: „Sunt copii care refuză școala”. Sfaturi pentru elevi, părinți și profesori
Ministrul Educației, mesaj de forță pentru profesorii din România: „Trebuie să o facem de dragul elevilor”
Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):
Canalul Whatsapp Parenting 2.0
Sursa foto: Captură video Digi24