Ministrul Educației, Daniel David, a explicat cât timp ar trebui să aloce elevii temelor pentru acasă, în funcție de ciclul de învățământ pe care îl parcurg. Ministrul i-a încurajat pe profesori să se ”coordoneze” în așa fel încât timpul recomandat pentru a fi alocat temelor să nu fie depășit.
”Există reglementări, sunt reglementări mai vechi. Temele nu ar trebui, la nivelul învățământului primar, să depășească o oră pe zi, două ore la gimnaziu și învățământul liceal. De aceea, îi încurajez pe profesori să se coordoneze între ei și pe diriginți să aibă grijă de această coordonare, pentru a nu încărca mai mult decât este cazul copiii”, a afirmat, joi seară, pe Facebook, Daniel David.
Ministrul Educației a reafirmat că, în opinia sa, curriculumul este unul ”foarte încărcat” și că urmează să fie redus numărul de discipline și de ore ”până la nivelul bunelor standarde” practicate la nivel european.
Burnoutul, o constantă încă de la vârste mici
Presiunea de a ține pasul cu ceilalți și de a le oferi copiilor oportunități de dezvoltare de la vârste foarte mici îi transformă în elevi cu performanțe remarcabile, însă îi poate duce și în pragul epuizării.
Într-un interviu pentru „Weekend Adevărul“, psihologul Mirela Ustucă atrage atenția că în toate trebuie măsură, iar ce le cerem copiilor trebuie să fie în concordanță cu etapa de dezvoltare pe care o traversează și cu nevoile lor.
Trebuie ținut cont de faptul că, la vârste mici, copiii au foarte mare nevoie de joacă și timp petrecut cu părinții, spune psihologul, or, mulți tind să satisfacă din ce în ce mai puțin tocmai această nevoie.
„Părinții au cerințe foarte mari de la copii, încă de mici, nu au timp de joacă. Investesc foarte mult și, am observat asta și la grădiniță, părinții nu se mai joacă cu copiii, părinții fac fișe cu copiii“, atrage atenția psihologul.
Citește și:
Temele pentru acasă, un chin? Aceste mici schimbări în programul copilului fac minuni!
Copilul nu își face temele? 8 secrete prin care să pui capăt definitiv problemei
Teme pentru acasă în exces? Care este durata maximă recomandată pentru teme (studiu)
3 motive pentru care copilul nu-și face temele. Sfaturi de la psihopedagog cum îl poți ajuta să-i placă școala
Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):
Canalul Whatsapp Parenting 2.0
Sursa foto: Freepik.com
De aceea copiii clachează de la vârste foarte mici. Marea problemă nu sunt temele pentru acasă (cevin să aprofundeze ceea ce copilul a învățat la școală) ce materia extrem, extrem de încărcată. O lecție predată la matematică, repede-repede, că sună clopoțelul, nu poate fi înțeleasă dacă elevul nu lucrează efectiv. Vă dau un exemplu: mulți copii detestă geometria. De ce? Pentru că nu au timp să descopere cum se desenează un triunghi, un cerc, un paralelipiped. Câți elevi mai știu, azi, cum se desenează un triunghi cu ajutorul compasului, spre exemplu? Câți copii pot face asocierea între geometria din carte și geometria din viața reală?
La fel și la română: cum să înțelegi un text, dacă nu e citit cu intonație? În primele clase, nu se mai citește pe silabe ”Ana are mere” ci __ ___ _ _ șamd. Apoi, la foc automat, se trece la îngurgitarea unor noțiuni savante, strecurate parcă intenționat în manualele de primară și gimnaziu. Depășiți de situație, părinții apelează, disperați, la meditații. Meditații din clasele primare. SUNTEM NEBUNI! Și, cu toate meditațiile, aflăm la fiecare evaluare națională și la fiecare BAC câți analfabeți funcțional a mai dat lumii școala românească. Și ne îngrozim, și ne minunăm, și râdem de perlele celor gata să intre în câmpul muncii.
Ce ni se povestește nouă aici, e doar vâful unui iceberg aflat de mult în derivă.