Nu mai putem continua așa! Noul ministru al Educației a spus care sunt problemele sistemului de educație din România

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat că sunt necesare o altă arhitectură şi un alt model pentru sistemul educațional, întrucât cu cel actual „nu se mai poate continua”.

Daniel David a participat miercuri la prezentarea primului Raport Național privind Alfabetizarea Numerică, care arată că peste o treime dintre elevi sunt afectați de analfabetismul numeric, iar 16% dintre aceștia întâmpină dificultăți semnificative.

„Cea mai mare parte a comentariilor este legată de titularizare. Știu că este o problemă şi știu că este un sistem care este mai atipic, nu prea găsești în alte țări. În același timp, este un sistem cu care noi ne-am obişnuit şi probabil că va trebui gândit. Cum? Nu ştiu încă, de aceea spuneam că vreau să fac această analiză, comparație între diverse țări. Va trebui să venim cu un sistem care să întărească lucrurile bune. Sunt temele mari – Evaluările naționale la clasa a VIII-a, mai este undeva? Sistemul nostru, când te uiți, nu prea seamănă cu ce avem în alte țări. Titularizarea, trecerea de la clasa a IV-a la a V-a acolo unde se dă examenul. Sunt multe lucruri pe care trebuie să le problematizăm, dar asta după ce facem un diagnostic. (….) Este clar că cu sistemul educațional de acum nu mai putem continua”, a susținut ministrul.

Analfabetismul funcțional, o problemă de securitate națională

În opinia sa, și Evaluarea Națională ar putea fi analizată la un moment dat.

„Și Evaluarea Națională poate va trebui analizată la un moment dat. Eu nu aş avea o problemă cu modelul actual. Nu am reflexul să vin să schimb lucrurile. Vreau să salvez lucrurile bune. Numai că deocamdată, când mă uit la acest rezultate, este clar că ne trebuie o altă arhitectură și un alt model”, a afirmat Daniel David.

El este de părere că, în situația în care aproape jumătate dintre absolvenții de liceu se află în zona analfabetismului funcțional, aceasta devine o problemă de securitate națională.

„Când tu scoți aproape jumătate din absolvenții de liceu, îi scoți în zona de analfabetism funcțional, nu mai este o problemă așa, corectăm ceva, cândva. Este o problemă de securitate națională”, a spus ministrul Educației.

Problemele învățământului de la sate, în atenția ministrului Educației

Potrivit acestuia, este necesară o schimbare completă a modului în care se învață în mediul rural.

„Cred că în zona rurală ne trebuie o schimbare completă. Ce avem acum nu mai poate continua. Toată lumea spune: hai să ducem școli, microbuze. După mine este o greșeală. Noi încă avem mulți copii în mediul rural, mulți. Dar nu mai este ca pe vremea lui Spiru Haret, când erau concentrați şi când făceai o clasă aveai 30-40 de copii în toate comunele. Acum ai școli cu șapte-opt copii, cu 10, cu 4. Ai profesori care țin simultan lecțiile la niveluri diferite. N-ai cum să asiguri calitate, nu se poate. Ce se pilotează în acest moment la nivelul ministerului n-a fost ideea mea, dar îmi place, o întăresc și dau bani în direcția respectivă, este ideea unor campusuri în mediul rural. Adică, pe o arie, și hotărâm, nu știu, 50-70-100 de km, îi aduci pe toți copiii într-un campus în care nu mai sunt 10, sunt 50 sau sunt 70, în care poți să duci profesori de calitate pe care să-i plătești bine, în care poți asigura masă sănătoasă, dacă e nevoie şi cazare. Nu mai îți trebuie 5.000 de microbuze să meargă de la un sat la altul, îți trebuie mai puține microbuze care să și funcționeze, să nu se strice pe drum”, a explicat Daniel David.

Ministrul a mai spus că una dintre cele mai mari probleme în mediul rural este aceea că nu sunt suficiente resurse pentru a duce profesori de calitate în acele zone.

„Adevărul este că nu ai suficiente resurse să duci profesori de calitate în acele zone, ăsta este adevărul. (…) Ideea că mai putem funcționa așa în mediul rural eu cred că este o greșeală”, a afirmat ministrul Daniel David.

Citește și:

Ce salarii ar trebui să aibă profesorii din România. Ministrul Educației: „De aici, lucrurile cresc în funcție de gradul didactic”

Dictarea, interzisă în școlile din România?! Ministrul Educației: „Măsura trebuie să fie drastică”

Marea schimbare pe care vrea să o facă noul ministru al Educației: „Am de gând să încep corectarea acestui lucru”

Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):

Canalul Whatsapp Parenting 2.0

Parenting 2.0
Parenting 2.0
Parenting 2.0 este o comunitate dedicată părinților conștienți, responsabili și dornici să-și educe copiii cu iubire necondiționată, cu blândețe și cu limite sănătoase, astfel încât să devină adulți echilibrați emoțional, încrezători și puternici, capabili să se adapteze și să aibă succes în lumea de mâine. Site-ul a fost înființat în 2014, funcționând inițial sub brandul Centrul de Parenting.

Articole similare

1 COMENTARIU

  1. Este de vina liceul cand ei intra cu note sub 5?! Iar unii chiar iau bacul apoi? Cu reforma in gimnazial a terminat, de aia merg lucrurile asa bine… Dar sa puna maxim 15 elevi in clasa, astfel incat invatatorul, profesorul sa le poate acorda atentie in niciun caz… Numai de cautat vinovati acolo unfe nu sunt ii arde.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

INTRĂ ÎN COMUNITATE

123,189FaniÎmi place
295CititoriConectați-vă
0AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole