Oana Moraru: „Nu vrem să fim iubiți pentru că suntem fetițe și băieței cuminți”

Copiii au nevoie să fie iubiți necondiționat pentru cine sunt ei cu adevărat, nu pentru ce ne dorim noi, părinții lor, ca ei să fie, de exemplu fetițe sau băieței cuminți, afirmă Oana Moraru, consultant în domeniul educației, fondatoarea sistemului privat de educație Helikon și unul dintre cei mai apreciați speakeri la evenimentele pe teme de educație din România.

De asemenea, Oana Moraru este pedagog cu o experiență de 3 decenii în domeniu și autoare de carte.

Ea descrie, într-o postare pe contul de Facebook, cât este de important pentru copii să primească iubire și prețuire fără nicio condiționare.

„Este o caracteristică biologică a ființei umane – să înflorească din atenție și din atribuire de importanță personală necondiționată în viața unui „celălalt””, spune specialista citată.

Ea continuă arătând că pentru cei mici e esențial să simtă că merită să primească atenția totală a părinților lor: „Ne dorim enorm să merităm atenția nedisimulată a celor care ne aduc în viață; să însemnăm ceva din secunda în care am fost primiți în brațe; să rămânem acolo, fără să fim puși jos. Ne e sete de atenția aceea neîmpărțită în nicio altă direcție; de concentrarea unei perechi de ochi asupra noastră, ca și cum ființa care ne privește se regăsește și înțelege pe sine prin noi.”

Citește și:

Oana Moraru, în urma evaluării a 200 de copii: Peste 60% sunt predispuși la analfabetism funcțional

„De ce numai pe-al meu îl necăjesc colegii?” 5 soluții de la Oana Moraru pentru a ajuta copiii să pună limite

„Nu vrem să fim iubiți pentru că suntem fetițe și băieței cuminți”

„Nu vrem să fim iubiți pentru că suntem fetițe și băieței cuminți. Nu vrem să primim aprecieri pentru că am reușit să nu ne murdărim la locul de joacă. Nu vrem să se vorbească despre notele noastre bune la întâlnirile de familie. Nu ne dorim deloc să auzim cât de deștepți, atleți, premiați, populari sau haioși suntem”, arată Oana Moraru.

Astfel, potrivit acesteia, condiționările pot lua forma unui comportament cuminte, a curățeniei, a rezultatelor școlare sau sportive sau a unor trăsături pozitive apreciate în familie sau în societate.

În schimb, ce își doresc copiii este sentimentul de libertate interioară care se formează atunci când părinții îi iubesc și se bucură de ei necondiționat.

„Vrem acel cuprinzător sentiment de libertate și căldură interioară, coborât în noi definitiv când ochii părinților noștri știu să se lumineze de cum intrăm pe ușă, chiar și când suntem obraznici sau cu pantalonii plini de găuri și noroi în genunchi”, spune consultantul educațional.

Conform acesteia, copiii care au primit aceste lucruri de la îngrijitorii lor dobândesc stabilitate interioară.

„Cei care au primit asta de la părinții lor șed în scaunul ființei lor, rezemați liniștiți de spătar, chiar și când podeaua se zguduie. Ceilalți ocupă acest scaun pe jumătate, aplecați mereu în față, peste masă, în căutarea avidă a ochilor celuilalt, cu speranța că poate acum or să fie văzuți pentru ceea ce sunt – ei, cei dezbrăcați, nemachiați, neinstruiți, neinspirați”, precizează Oana Moraru.

Citește și:

Oana Moraru: „Copiii își schimbă comportamentele când adulții sparg tiparul”

Gabor Maté: Cele 2 gânduri traumatizante ale copilului mic când părintele nu-i satisface nevoile

„Mulți copii își trăiesc toată copilăria fără să fie văzuți.” Gáspár György explică de ce copiii poartă măști psihologice în fața părinților

Dacă rezonezi cu abordarea Oanei Moraru și dorești să afli mai multe despre cărțile pe care le-a publicat, descoperă mai multe detalii:

 

„Copilul tău scrie”

În anii de școală, exercițiile de scriere sunt printre cele mai eficiente mecanisme de dezvoltare a gândirii, cu antrenarea etajelor ei, de la recunoaștere și memorare la ordonare, clasificare, analiză, sinteză și creație. Abilitatea copiilor de a scrie text devine o competență fundamentală pentru viitorul lor. Dar uneori copiii, indiferent de nivelul de inteligență sau de competență în alte arii ale dezvoltării, se confruntă cu dificultăți sau neplăcere în privința scrisului. Cum pot fi sprijiniți acești copii la școală? Ce pot face părinții acasă, încă din primii ani de viață ai copilului lor, pentru a-i dezvolta inteligența emoțională, imaginația și creativitatea, pentru a-i cultiva reziliența și determinarea?

În cartea aceasta, Oana Moraru le propune părinților și profesorilor informații și soluții practice despre cele mai eficiente metode de învățare a scrisului. Ultimul capitol este povestea fetiței Oanei, de la naștere la anii studenției, cu exemple inedite despre cum scrisul a propulsat-o pe o linie școlară de succes.

 

„Copilul tău citește” 

Oana Moraru, fondatoare a Școlii Helikon, profesor, formator și publicist pe teme educaționale, cu o experiență de 30 de ani în învățământ, răspunde în această carte la întrebarea: Cum îi învățăm pe copii să citească, să gândească critic și, mai ales, să le placă lectura?
Descoperă metode detaliate, exemple practice pornind de la poveștile Olinei Ortiz și activități distractive pentru părinți și copii.
Părinții și profesorii sunt instructori de zbor, copiloți doar pentru o scurtă vreme, iar lectura este cel mai puternic instrument de orientare în viață.
 

 

 

 

Sursa foto: Facebook Vocea Părinților

 

 

Vrei să afli ce fel de părinte ești?

Abonează-te gratuit la newsletterul nostru și primești pe email un exercițiu pentru a descoperi ce fel de părinte ești. PLUS articole exclusive, soluții la provocările tale și invitații la evenimente gratuite de parenting!

 
 
 
 

Avem grijă de datele tale personale! Te poți dezabona oricând.

Articole similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

INTRĂ ÎN COMUNITATE

121,267FaniÎmi place
295CititoriConectați-vă
0AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole