La nici două luni de când a preluat mandatul de ministru al Educației, Daniel David a promis și a și început să opereze o serie de schimbări în sistemul de învățământ. Unele dintre ele au iscat neclarități și critici, altele au fost destul de bine primite de către opinia publică.
Mai nou, Daniel David este de părere că gramatica este esențială ca materie în liceu, în condițiile în care, în opinia sa, adolescenții au probleme în a se exprima corect în limba română.
Gramatica, o prioritate pentru ministrul Educației
„Ați văzut în propunerile pe care le-am făcut în planurile-cadru, gramatica trebuie readusă la liceu. Copiii noștri nu mai vorbesc corect limba română, astfel încât avem nevoie de acea componentă despre care discutam, și anume o componentă de cultură și identitate națională, în care eu văd elementele de gramatică, elementele de istorie, dar nu orice istorie, ci istoria românilor și a României, componentele de geografie, dar nu orice geografie, ci geografia României.
Așa cum am spus de la început și în toate discuțiile publice, sunt dispus să gândesc număr de ore în condițiile în care venim cu această conceptualizare și în condițiile în care venim cu noi modele, în care promovăm istoria și geografia, și gramatica, sigur”, a spus Daniel David.
Planurile-cadru pentru liceu, contestate de elevi
Amintim că, pe 31 ianuarie, Ministerul Educației și Cercetării a pus în dezbatere publică planurile-cadru pentru liceu, care au atras numeroase nemulțumiri în special, cum era de așteptat, în rândul elevilor.
Recent, un elev olimpic la geografie din Dolj i-a scris, revoltat, ministrului educației, Daniel David, exprimându-și îngrijorarea față de noile planuri-cadru propuse pentru programa școlară, care susțin, printre altele, eliminarea geografiei și istoriei din trunchiul comun.