1 din 5 tineri își dorește să devină celebru. Efectele social media asupra Generației Z

Aproape 1 din 5 tineri de 16-18 ani își dorește să fie celebru în mediul online. Mediul digital este un catalizator al acestui fenomen, datorită prezenței influencerilor pe care tinerii îi iau drept exemplu, arată studiul național Insights PulseZ, aflat la a treia ediție.

Procentul tineri de 18-24 ani care își doresc această popularitate în mediul online este de 3-5%.

Principalele provocări ale tinerilor

În această perioadă dominată de instabilitate, principalele provocări cu care se confruntă tinerii din România sunt:

  1. Lipsa motivației – 64%
  2. Oboseala – 50%
  3. Stările emoționale fluctuante – 46%

Specialiștii programelor naționale “Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) și “Insights” – parte a organizației Romanian Business Leaders (RBL), în colaborare cu agenția pentru studii de piață IZI data – au colectat și analizat răspunsurile a peste 1.200 de tineri din România pentru a elabora studiul Insights PulseZ. Scopul este de a surprinde stările și comportamentele în mediul online sau de consum ale tinerilor, precum și nevoile, motivațiile personale și preferințele lor.

Citește și:

Droguri în școli. Gabor Maté: “Dependența este un răspuns la suferința traumei”. Care e soluția pe care o propune

Universitățile din Olanda, în topul preferințelor tinerilor români care vor să studieze în străinătate

Din Generația Z se consideră că fac parte toți tinerii născuți între 1995 și 2010.

”Problemele din societatea noastră se oglindesc imediat în viața tinerilor. Este ceea ce constatăm în urma studiilor Insight PulseZ. Anul acesta am adăugat în chestionarul adresat tinerilor mai multe elemente pentru a identifica și mai bine dificultățile cu care se confruntă aceștia. În topul acestora se mențin pe primele poziții lipsa resurselor financiare și consilierii în carieră, cărora se adaugă bullying-ul și lipsa oportunităților de dezvoltare”, a declarat Alin-Claudiu Apostu, Project Manager pentru Insights și Vreau să fiu Antreprenor, într-un comunicat de presă.

Aproape 7 din 10 tineri vor să aibă mai multă încredere în sine

Peste jumătate dintre respondenți simt nevoia de:

  • educație financiară și organizare personală
  • gestionare a emoțiilor
  • dezvoltare a abilităților sociale

În comparație cu băieții, fetele sunt afectate într-o măsură mai mare de provocări precum lipsa motivației (68% vs 58% băieții), oboseala (55% vs 45%), stările emoționale fluctuante (53% vs 37%) și anxietatea (50% vs 35%).

În același timp, 68% dintre tineri își doresc să aibă mai multă încredere în sine, iar 60% dintre ei își doresc să își poată gestiona mai bine timpul. Acestea sunt principalele două dorințe ale tinerilor.

Tinerii alocă studiului circa 3 ore pe zi

Pentru a-și susține dorințele și scopurile în viață, tendințele în modul de învățare diferă în funcție de vârsta respondenților.

37% din tinerii din grupa de vârstă 16-18 ani preferă să învețe mai mult într-un sistem formal (la școală, ore de curs private și biblioteci publice).

Totodată, jumătate dintre tinerii de 22-24 de ani aleg în egală măsura atât sistemul formal, cât și cel non-formal (în format online, pe platforme precum Google, Wiki, Youtube, Tik Tok, podcasturi și alte tipuri de surse).

În medie, tinerii ar aloca circa 3 ore pe zi studiului. Liderii grupelor de vârstă sunt cei de 19-21 de ani, cu 2,93 ore pe zi.

Citește și:

„Nu are cum să iasă ceva frumos dacă e presiune și rigiditate”. Sfaturile lui David Popovici pentru părinți

7 pași pentru o relație bună cu adolescentul

Sunt diferențe între mediul urban și rural: tinerii din mediul urban alocă în medie mai mult timp studiului, comparativ cu cei din mediul rural.

Iar tinerii de la profilul uman alocă mai mult timp studiului comparativ cu cei de la profilul real, fără să depășească 3 ore de studiu pe zi.

99% dintre tinerii generației Z folosesc YouTube, în medie peste 2 ore pe zi

Youtube este cea mai menționată platformă, având o medie zilnică de 2,3 ore, urmată de Instagram (2,3 ore), Facebook/ Messenger și TikTok (1,6 ore).

Băieții folosesc Youtube și Discord semnificativ mai mult decât fetele. În schimb, fetele petrec mai multe ore pe TikTok, în comparație cu băieții.

De asemenea, se observă că utilizarea WhatsApp crește o dată cu vârsta, asemenea emailului.

Aplicațiile bancare cresc în popularitate

Cele mai populare moduri de transfer bancar în rândul tinerilor sunt de transfer direct prin aplicația băncii către clienții aceleiași bănci (49%), urmate de Revolut (40%) și de transfer prin IBAN (36%).

Grupa de vârstă 22-24 de ani este cea care efectuează cele mai multe tranzacții, iar 36% din tinerii de 16-18 ani nu transferă bani de obicei, ca o concluzie fiind că astfel de nevoi apar odată cu vârsta majoratului.

În cadrul aplicațiilor bancare folosite de tineri pentru a-și gestiona resursele financiare, Revolut ocupă primul loc în topul platformelor bancare având ca utilizatori 40% dintre tineri.

 

Abonează-te GRATUIT

la newsletterul nostru și primești articole exclusive, soluții la provocările părinților, invitații la evenimente gratuite și reduceri la cursurile noastre

    Avem grijă de datele tale personale! Te poți dezabona oricând.

    Articole similare

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    INTRĂ ÎN COMUNITATE

    115,962FaniÎmi place
    140CititoriConectați-vă
    0AbonațiAbonați-vă

    Ultimele articole