Rezultate slabe la simularea examenelor de Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a. Ministerul Educației a publicat, ieri, rezultatele, care nu sunt deloc îmbucurătoare.
Dacă la Limba și literatura română aproape 74% dintre elevi au luat note mai mari sau egale cu 5, la Matematică doar puțin peste 42% au reușit să obțină o notă de 5 sau mai mare, arată centralizarea rezultatelor de către Ministerul Educației.
Iată situația pe probe și tranșe de note, potrivit rapoartelor statistice furnizate de platforma informatică:
1. Limba și literatura română
121.759 de elevi au primit note mai mari sau egale cu 5, adică 73,98% dintre aceștia.
Iată cifrele exacte publicate de Minister privind distribuția notelor pe tranșe:
Citește și:
Cele 8 fraze care trebuie să dispară din vocabularul copilului tău
Când va avea loc Evaluarea Națională pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a
2. Matematică
Note mai mari sau egale cu 5 au luat 69.347 de elevi, reprezentând 42,37% din total.
Iată și distribuția notelor pe tranșe:
3. Limba și literatura maternă
Numărul elevilor care au luat note mai mari sau egale cu 5 este de 8.161, adică 82,93% din total.
Distribuția notelor pe tranșe este următoarea:
Citește și:
Sondaj: Pericolele cu care se confruntă copiii în mediul online
Drama copiilor de astăzi. Generația cu telefonul în pat
Lucrările, corectate digital
Pentru prima dată, simularea s-a derulat în condiții similare cu cele de examen, digitalizat, iar lucrările nu au mai fost corectate de către profesorii din unitatea de învățământ, fiind distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara.
„Conform metodologiei de organizare și desfășurare a examenelor naționale, la o diferență mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările sunt recorectate de alți doi evaluatori, nota finală fiind obținută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme (cea mai mare și cea mai mică)”, arată reprezentanții Ministerului, în comunicatul de presă.
La Limba și literatura română, au fost recorectate 164.593 lucrări, reprezentând 11,39% din total, La Matematică au fost recorectate 0,25% dintre lucrări, adică 406. Iar la Limba maternă au fost recorectate 789 lucrări (8%).
Citește și:
Părinții copiilor de succes au în comun aceste 7 lucruri
16 greșeli ale părinților care scad motivația școlară a copiilor
Câți profesori au fost implicați în evaluare
În procesul de evaluare, au fost implicați 11.593 de profesori evaluatori, după cum urmează:
- Limba română: 5.675
- Matematică: 5.452
- Limba maternă: 466
În cele 3.747 de centre de examen, peste 12.000 de profesori asistenți au asigurat scanarea și încărcarea lucrărilor pe platforma informatică.
„Platforma a funcționat în parametri optimi pe toată perioada desfășurării proceselor, cu excepția unui interval de circa 20 de minute în prima zi de examen”, au precizat reprezentanții Ministerului Educației.
Rezultatele probelor scrise ale simulării EN VIII au fost transmise către Inspectoratele Școlare Județene/al Municipiului București.
Potrivit oficialilor, „rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare”.
Citește și:
Control vs. autonomie. Cum să educăm un copil responsabil și de încredere
Oana Moraru: Cea mai mare sursă de anxietate a copiilor în colectivitate, că trebuie să fie acceptați și plăcuți. Ce mesaj să le transmitem copiilor
Câteva precizări ale Ministerului Educației:
- Lucrările scrise ale elevilor care au susținut simularea evaluării naționale se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele scrise.
- Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării (limba română, matematică, respectiv limba maternă) au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum și la borderourile de evaluare corespunzătoare, pentru a le putea discuta cu aceștia, în perioada următoare, în scopul identificării nevoilor individuale ale fiecărui elev și organizării unor activități remediale care să-i susțină în procesul de pregătire din perioada următoare.
- În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației dispune pentru prima oară de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reușită la fiecare dintre itemii administrați. Aceasta va permite analize ulterioare referitoare la măsura în care sunt dezvoltate competențele vizate prin evaluarea națională. Poți vedea gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național, pentru Limba și literatura română și Matematică, precum și subiectele și baremele probelor scrise la aceste simulări, disponibile pe subiecte.edu.ro.
Citește și:
Copilul greșește și criticile nu ajută? Cu ce să înlocuiești critica pentru a-i schimba comportamentul
Părinții, obligați să plătească daune morale de 30.000 lei unei profesoare insultate în online de copiii lor
Adolescență fără dependență. Petronela Rotar: Rușinea și vinovăția, emoțiile ce constituie eșafodajul pe care cresc dependențele
Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):
Canalul Whatsapp Parenting 2.0
Sursa foto: Skylar Kang, Pexels