Acasă Blog Pagina 4

BREAKING NEWS: Blocaj în Educație după măsurile Guvernului

0
Sursa foto: Freepik.com

Chiar dacă școala a început, orele suplimentare din școli riscă să rămână neacoperite, deoarece tot mai mulți profesori refuză să predea în regim de plată cu ora, avertizează sindicaliștii.

Guvernul a înjumătățit tariful pentru aceste ore, iar acum Coaliția nu reușește să cadă de acord. PSD a depus un amendament în Parlament pentru a reveni la vechea formulă, deși a stat la masa discuțiilor inițiale din Guvern, în timp ce ministrul Educației, Daniel David, spune că nu există încă o decizie în Coaliție și promite consultări cu specialiștii din domeniu de luna viitoare.

Marius Nistor, președintele sindicatelor din Educație, susține că mulți profesori renunță să predea ore suplimentare, din cauză că tariful pentru plata acestora a fost redus. În unele cazuri, profesorii sunt plătiți cu 22 de lei pe oră.

Marius Nistor: În loc de 60 de lei/oră, profesorii primesc acum 22 de lei

„În prezent, modul de calcul se raportează la timpul total de lucru de 40 de ore pe săptămână, 8 ore pe zi. Asta înseamnă că, în momentul de față, colegii noștri care ar lua orele în regim de plată cu ora, în loc să primească în jur de 60 până la 70-80 de lei pe oră, primesc între 22 și maximum 38 de lei, diferența fiind legată de vechimea și studiile pe care le au.

Este un mod de calcul dezavantajos pentru cadrul didactic care ar accepta. Oamenii vor primi mai puțini bani decât primeau până acum”, a explicat acesta, pentru Digi24.ro.

Numeroase cadre didactice luau astfel de ore, acum renunță la ele. Rezultatul este pe măsură: cei care sunt afectați sunt elevii.

Marius Nistor spune că Guvernul a avut „o gândire pur contabilă” și nu a făcut un studiu de impact înainte de începerea școlii.

„Lucrurile acestea trebuiau gândite din start. Înainte să gândească măsurile respective, trebuia făcut un studiu de impact. Nu a existat niciun fel de studiu, a fost o gândire pur contabilă.

Au dispărut multe ore în regim de plată cu ora după măsura respectivă. Era de așteptat. Până acum, un profesor pensionar venea pentru 60-70 de lei pe oră. Acum să vină pentru 30 de lei? Nu mai acceptă. Profesorii titulari de ce ar mai accepta? Salariul lor scade, muncesc mai mult pentru aceiași bani. Iar acele ore, categoric, erau o sursă suplimentară de venit, dar, în condițiile în care sunt plătiți mult mai puțin, nu rentează”, a mai transmis liderul de sindicat.

Coaliția nu se înțelege pe măsuri. PSD face opoziție de la guvernare

Social-democrații au jucat cartea opoziției din Guvern și au depus un amendament în Parlament care să rezolve problema plății cu ora, forțând astfel mâna colegilor de Coaliție din PNL și USR să susțină măsura. În caz contrar, ar fi un deserviciu de imagine pentru aceștia. La fel au procedat reprezentanții PSD și în privința unor scutiri de la plata CASS și a plafonării adaosului comercial pentru alimentele de bază.

„Sunt convins că toți colegii, fie că sunt din PNL, PSD, UDMR sau grupul minorități, vor susține acest proiect, fiindcă nu e împotriva cuiva. Este corectarea unei decizii care ne-a arătat că este ineficientă. (…) Nimeni din coaliție nu poate spune că acest proiect de lege este populist sau îndreptat împotriva cuiva”, a declarat deputatul PSD Mihai Ghigiu, unul dintre inițiatorii demersului, la Digi24.

Acesta a transmis că, în acest moment, în București sunt peste 1.000 de ore neocupate.

Ce spune Ministrul Educației

Ministrul Educației, Daniel David, spune că nu a existat o decizie în cadrul Coaliției de guvernare cu privire la modificarea tarifului pentru plata cu ora. Totodată, el anunță consultări, de luna viitoare, cu specialiștii din domeniu pentru a găsi soluții la unele probleme din Educație, care să fie cuprinse în bugetul pe anul 2026.

„Până acum, nu a fost o decizie a Coaliției, din câte știu eu. Eu am inițiat un grup de analiză la minister, pornind și de la solicitarea Președintelui și cu informarea Premierului, pentru o analiză ce va fi prezentată în octombrie, în care am invitat actorii vizați de măsurile fiscal-bugetare pentru propuneri în noul exercițiu bugetar, inclusiv pentru a discuta reformele esențiale necesare domeniului”, a transmis ministrul Educației.

Citește și:

O nouă materie în școlile din România: „Este o chestiune de siguranță națională”

Homeschooling-ul va deveni legal în România. Ministrul David a făcut anunțul: „Există în toate țările moderne”

„Am fost un copil bătut și sunt bine.” Ce spune psihologul Gáspár György despre această frază

Sursa foto: Freepik.com

 

Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):

Canalul Whatsapp Parenting 2.0

„Am fost un copil bătut și sunt bine.” Ce spune psihologul Gáspár György despre această frază

0
Sursa foto: Captură video YouTube Cristian Stan

Cu siguranță, ai auzit mulți adulți spunând că au ajuns bine, chiar dacă au fost bătuți în copilărie de părinți sau bunici. Dar, ce se ascunde cu adevărat în spatele acestor cuvinte? Ce se întâmplă atunci când un copil este bătut? Și cum își educă, la rândul lui, copiii un părinte care a fost bătut în copilărie?

Despre aceste lucruri vorbește cunoscutul psiholog clinician Gáspár György, psihoterapeut relațional și autor de cărți bestseller. De asemenea, el este președintele Asociației Multiculturale de Psihologie și Psihoterapie și președintele Academiei Imago România.

Bătaia nu clădește încredere, ci frică și deconectare

„„Am fost un copil bătut și sunt bine.” Așa am învățat să credem. Dar adevărul este că bătaia lasă urme, chiar dacă ele nu se văd cu ochiul liber. Nu clădește încredere, ci frică și deconectare. Nu cultivă iubirea, ci rușinea și negarea”, explică cunoscutul psiholog și autor, într-o postare pe contul său de Facebook.

Având în vedere această perspectivă, „partea cea mai grea a rolului de părinte nu este oboseala care îți apasă pleoapele, nici vulnerabilitatea de a trăi cu inima ta bătând în afara trupului”, spune Gáspár György, citând-o pe Deena Margolin, coautoare a volumului „Harta Magică a Sinelui, pentru preadolescenți”.

Potrivit psihologului român, „cea mai grea parte este să înveți să te naști din nou, ca adult, în timp ce îți înveți copilul să se înțeleagă pe sine. Să-ți domolești propriile furtuni, în timp ce îl ajuți pe cel mic să-și găsească stabilitatea în mijlocul valurilor sale”.

Disciplina nu înseamnă pedeapsă

Potrivit specialistului citat, disciplina nu înseamnă să pedepsești copilul, ci să-l ghidezi într-un mod adecvat, modelând formarea personalității lui:

„Disciplina nu înseamnă pedeapsă. Disciplina înseamnă să înveți, să ghidezi și să fii acolo. Pentru că nu e vorba doar de a corecta un comportament. E vorba despre a modela un creier, o relație, o ființă umană întreagă.”

La finalul postării sale, Gáspár György invită cititorii la o lansare specială de carte, căci în cadrul evenimentului, psihologul, alături de Dr. Dan Siegel, Caroline Welch, Liana Stanciu, Diana Stănculeanu și Nora Neghină vor discuta despre cum putem crește copii cu mintea deschisă și despre cum ne putem gestiona, ca părinți și îngrijitori, propriile bagaje emoționale.

În cadrul evenimentului, care va avea loc pe 2 octombrie, Dr. Daniel J. Siegel, profesor la UCLA School of Medicine, cunoscut pentru contribuțiile sale în neuroștiința relațională, va lansa cărțile „Copilul cu mintea deschisă” și „Harta magică a sinelui (varianta pentru copii și pentru preadolescenți). Aceste volume își propun să îi ajute pe copii, preadolescenți și părinți să-și înțeleagă mai bine emoțiile, gândurile și relațiile, oferindu-le resurse practice pentru o viață interioară mai bogată și relații sănătoase.

Mai multe detalii și înscriere la lansarea de carte AICI.

Dacă rezonezi cu abordarea psihologului Gáspár György s-ar putea să dorești să afli mai multe despre cărțile pe care le-a scris:

 

„Copilul invizibil”

Nu putem jeli ceea ce nu ne permitem să simțim. Cu alte cuvinte, pentru a ne încheia copilăria dureroasă, ne mai rămâne să simțim trăirile înghețate ale copilului abandonat din noi. Și să ne reamintim că toate acele lucruri care nu s-au întâmplat – grija, atenția, prețuirea și protecția – pot fi, pentru sufletul copilului, la fel de dureroase precum cele care s-au întâmplat – abuzul, respingerea, indiferența și violența.

„Cartea îmbină perspicacitatea clinică și inteligența analitică, fiind o neprețuită sursă de informații pentru cei care lucrează în domeniul sănătății mintale, dar mai ales pentru părinți. O recomand cu căldură”, spune Dr. Frank M. Dattilio, profesor asociat în Departamentul de Psihiatrie al Școlii de Medicină de la Harvard, specialist în terapie cognitiv-comportamentală.

 

„Suflete de sticlă. Traumele celor rătăciți în trecut”

În această carte, „psihologia științifică și narațiunea se iau de mână, pentru a descoperi o parte din sensul vieții. Am pornit la drum cu intenția să dezvălui lumii povestea a doi oameni: simțirile, gândurile, atitudinile, dialogurile, comportamentele, obiceiurile și destinul lor. Un „el“ și o „ea“, la fel ca noi toți – cu îndoieli și frici, cu amintiri dureroase și regrete care nu mai mor odată, cu pete pe suflet și măști care ascund traume. Apoi am realizat că, în narațiunea acestei cărți, am cuprins nenumărate povești auzite în cabinet, am dat voce durerii sfâșietoare și am aprins flacăra curajului și a asumării. Vei găsi în paginile cărții, o sumă de învățăminte. (…) O altă parte reprezintă concluzii ale cercetărilor făcute în ultima jumătate de secol, de oamenii de știință din zona psihologiei relaționale și a psihogenealogiei”, spune autorul despre această carte.

 

„Mindfulness urban. Exerciții de curaj, compasiune și conectare”

Suntem oameni și avem nevoie de un spațiu interior în care să ne simțim în siguranță, în care să ne refugiem pentru scurt timp, ca mai apoi, ghidați de curaj, compasiune și conectare, să revenim în lumea exterioară pentru a ne trăi viețile din plin. Această carte te poate ajuta să descoperi că dincolo de emoții, gânduri și provocările vieții nu se află sfârșitul lumii, ci chiar începutul ei.

Starea de prezență conștientă ne ajută să vedem ceea ce este invizibil – durerea noastră. Iar când îți vezi durerea, este greu să mai fugi de tine. Atunci începe vindecarea și pornești pe calea care te duce spre adevărata pace interioară.

Cartea este un ghid – personal și practic în același timp – pentru a ne îmbrățișa temerile, îngrijorările și durerea. Astfel, purtați de starea de prezență conștientă, ajungem la Sinele nostru real.

 

„Revoluția iubirii. O altfel de poveste despre atașament și relații”

„Cartea este o pledoarie pentru reciprocitate, autorul folosind teorii explicative și date științifice, experiențe personale – dând cărții nuanțe convingătoare preluate din capitalul relațional personal – amintind mereu nevoia de a lupta pentru construirea și menținerea unei vieți sănătoase de relație. (…) Gaspar Gyorgy a ales iubirea, cea mai delicata, misterioasă, complicată și dificilă realitate a domeniului relațiilor. El se definește ca fiind un „reparator”, doritor de a evalua, verifica și ajusta relațiile, cerând în psihoterapia de cuplu pe care o practică luciditate și dorința de schimbare spre bine. Cartea lui este dedicată celor care ajung să creadă/știe că o relație trebuie cultivată cu multă grijă pentru că altfel, asemenea unei plante, ea se usucă și piere”, spune despre această carte Aurora Liiceanu, doctor in psihologie și autoare a volumului „Ea și El. Biografia unei relații”.

 

Citește și:

Psihologul Gáspár György: Joaca pune cel mai repede în mișcare creierul unui copil, nu meditațiile sau exercițiile

Gabor Maté: “Mulți experți în parenting sunt criminali.” Cum se vindecă deficitul de atenție

„Băiatul de 15 ani îmi limitează accesul la lumea lui.” 4 soluții ca să intri în lumea adolescentului

 

Sursa foto: Captură video YouTube Cristian Stan

 

Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):

Canalul Whatsapp Parenting 2.0

Prima zi la grădiniță: Copilul meu văzut din spatele ușilor închise

0
Sursa foto: Freepik.com

Începerea grădiniței sau a creșei, după caz, este o etapă foarte importantă din viața copilașului. Pentru majoritatea copiilor, este prima mare schimbare, marcată de separarea de familie.

Fiul meu, care are 12 ani în prezent, a început grădinița la vârsta de 2 ani și 3 luni, într-o primăvară.

Redau mai jos, articolul pe care l-am scris în acea perioadă, la cald, și care a fost publicat, la momentul respectiv, pe vechiul nostru site:

„Ieri, am început adaptarea la grădiniță a băiețelului meu în vârstă de 2 ani și 3 luni. L-am pregătit și pe el, – că va stă cu copiii și cu doamnele educatoare și că mami va aștepta după ușă –, dar și pe mine, – că a venit momentul să intre în colectivitate, că vom fi separați timp de aproximativ cinci ore pe zi.

Îmi place mult grădinița, cum este organizată și că are o curte mare cu iarbă și loc de joacă pentru copii.

Înțelegerea a fost să venim ieri, în prima zi, și E. să stea aproximativ 30 de minute în sală, printre copii, iar eu să stau după ușa care este parțial cu geam, astfel încât să ne putem vedea.

Menționez că, de câteva zile, am o stare de spirit foarte împăcată că am ales grădinița potrivită și că se va adapta ușor în noul mediu. Așa că am ajuns acolo în jur de ora 10, cu o mare curiozitate.

Așteptarea în spatele ușilor închise s-a dovedit a fi un exercițiu nemaipomenit. Practic, am avut ocazia să văd cum se desfășoară programul într-o zi obișnuită la grădiniță, cum se comportă copiii, cum se comportă educatoarele, cum reacționează în diferite situații etc.

Dacă la început E. simțea nevoia să mă privească insistent, apoi la fiecare câteva minute, mai târziu au fost 20-30 de minute în care chiar am avut impresia că a uitat că eram și eu acolo. În loc de 30 de minute, a stat și s-a jucat o oră și 30 de minute. A preferat puzzle-urile (se joacă mult cu ele și acasă) și o activitate de matematică (îi place să numere și să facem activități cu cifre), la aceasta din urmă lucrând împreună cu o fetiță mai mare.

Am văzut cum copiii se îmbracă singuri, cum curăță și taie fructele singuri, cum se joacă frumos și pun materialele la loc pe rafturi, cum strâng după ei. Am văzut cum, după ce pregătesc fructele, se duc și îi întreabă pe fiecare dintre copii dacă vor și ei o bucată din acel fruct, cum spun „Te rog” și „Mulțumesc”.

Și am văzut un moment ceva mai tensionat, dar pe care educatoarele l-au gestionat cu foarte mult calm și blândețe. Am văzut că acolo nu se ridică tonul, că și copiii sunt liniștiți și implicați. Și am plecat de acolo și mai împăcată că am făcut alegerea bună și că E. se va adapta de minune.

Am înțeles, însă, un lucru foarte clar: starea de spirit a mamei, atunci când ea este cea care îl duce pe copil pentru prima dată la grădiniță, este determinantă pentru adaptarea lui. Și, dacă mama nu este pregătită, cel mai probabil, nici copilul nu va fi pregătit.”

P.S. din prezent, nouă ani mai târziu

Fiul meu a petrecut 4 ani și jumătate minunați la această grădiniță Montessori, în care am avut încredere din prima, chiar dacă la acel moment încă era în proces de acreditare în această metodă. 

Interesul lui pentru activitățile matematice, pe care pedagogia Montessori le structurează și le prezintă într-un mod fascinant, s-a păstrat până în prezent: îi place mai mult Matematica decât Româna și este unul dintre cei mai buni elevi din clasă la Matematică.

Baza pusă în grădiniță la Limba engleză, prin metoda Pingu’s English, s-a dovedit a fi foarte eficientă și l-a ajutat mult să progreseze ulterior în cunoașterea și vorbirea limbii engleze. Între timp, a urmat și cursuri la unul dintre centrele Britanica și, de vreo doi-trei ani, citește singur cărți în limba engleză.

Și da, pot să confirm că atitudinea și emoțiile mamei din perioada de acomodare a copilului în colectivitate sunt determinante pentru felul în care decurge procesul de adaptare.

În cazul meu, după o acomodare ușoară în primăvară, a urmat o perioadă foarte grea după prima vacanță de iarnă. Plânsul lui din acea perioadă mi-a scos la suprafață frica de abandon: pe de o parte temerea ca cel mic să nu se simtă abandonat, iar pe de altă parte, rana mea de abandon, care s-a format din cauza faptului că am locuit mulți ani cu bunicii, departe de părinți. M-au ajutat sâ depășesc acea perioadă discuțiile cu o prietenă psiholog și mai ales procesul de Coaching pe care îl urmam atunci.

Ulterior, am adunat toate informațiile și experiența mea și a altor părinți în mai multe materiale, care acum sunt disponibile într-un singur Pachet ce poate fi accesat de părinții care au nevoie de ajutor în perioada de acomodare a copilașilor lor la grădiniță sau la creșă.

În luna septembrie, încă ești în perioada în care poți face o mare diferență pentru copilul tău. Acum, în primele săptămâni de grădiniță/creșă, se pun bazele felului în care va percepe colectivitatea: cu încredere și curaj sau cu teamă și refuz.

Iată ce cuprinde Pachetul “Adaptarea la grădiniță”:

1. eBook-ul de 98 de pagini “Adaptarea copilului la grădiniță sau la școală, fără lacrimi și suspine”

eBook-ul conține explicații științifice, informații utile și soluții pentru toate etapele de acomodare a copilului în colectivitate. Ultimul capitol prezintă 16 întrebări concrete primite de la părinți despre problemele de adaptare și răspunsurile la ele.

2. Înregistrarea Workshopului “Adaptarea la grădiniță” (în total, peste 2 ore de înregistrare video)

Conține informații importante despre cei 3 piloni de bază în acest proces (copilul, părintele și grădinița), strategia din 7 pași pentru o acomodare ușoară în colectivitate, precum și greșelile frecvente care întârzie acomodarea copiilor la grădiniță/creșă. Iar ultimul capitol cuprinde o serie de întrebări concrete de la părinți și răspunsurile mele la ele.

3. eBook-ul “Pregătim copilul pentru o adaptare ușoară în colectivitate”

Conține informații pe 5 teme concrete pe care să le parcurgi pentru a-i oferi copilului tău ajutorul de care are nevoie în această perioadă provocatoare pentru el.

4.  Înregistrarea Webinarului “Cum ajutăm copilul să se adapteze ușor la grădiniță”

5. BONUS: Suport personalizat din partea mea pe email pe durata acomodării copilului

6. GARANȚIA CALITĂȚII

Dacă ai achiziționat Pachetul, ai parcurs materialele, mi-ai scris email și nu ai reușit să găsești răspunsurile potrivite la întrebările tale, îți primești banii înapoi fără discuție.

 

Ce vei aprecia la resursele din Pachet este faptul că ele te ajută să previi luni de stres și suferință pentru tine și copilul tău.

Încă e momentul potrivit să faci adaptarea mai ușoară. Cu cât aplici soluțiile mai devreme, cu atât copilul tău se va simți mai încrezător și mai fericit la grădiniță:

VREAU PACHETUL „ADAPTAREA LA GRĂDINIȚĂ

 

Sursa foto: Freepik.com

 

3 greșeli grave care întârzie acomodarea copilului la grădiniță

0
Sursa foto: Freepik.com

Dacă fetița ta sau băiețelul tău a început de curând procesul de adaptare la grădiniță sau la creșă, cel mai probabil, îți dorești să-l ajuți cât mai mult să aibă o acomodare blândă și ușoară.

De aceea, în acest articol vreau să te avertizez asupra unor greșeli pe care mulți părinți le fac fără să-și dea seama de impactul lor și care au ca efect întârzierea acomodării în colectivitate.

Iată cele mai grave 3 greșeli care întârzie acomodarea copilului în colectivitate:

1. Părintele minte

Din dorința de a evita suferința copilului și de a face grădinița un loc cât mai plăcut pentru copil, părinții au tendința să spună lucruri care nu sunt adevărate.

Iată două exemple întâlnite frecvent:

a). Părintele îi vorbește copilului despre grădiniță ca despre un tărâm magic sau ca despre un loc unde se întâmplă numai lucruri minunate. Însă, după doar câteva zile de frecventare, copilul descoperă că realitatea este departe de imaginea idilică prezentată de părinte. Este dezamăgit și refuză să mai meargă într-un loc unde unii copii plâng, alții țipă, unde trebuie să facă anumite lucruri etc.

b). Dimineața, când îl lasă la grădiniță, pentru a evita plânsul copilului de la despărțire, părintele îi spune că iese să dea un telefon rapid și apoi revine. Copilul se joacă liniștit cu alți copii, așteptându-și părintele Însă, după ce a ieșit, părintele nu mai revine, ci pleacă la serviciu. Desigur, copilul se prinde, la un moment dat, că părintele l-a mințit. Și se simte trădat, abandonat, pierzându-și încrederea în părinte.

A minți copilul sau a cosmetiza adevărul nu ajută niciodată. Chiar dacă realitatea este una neplăcută, putem ajuta copilul să se adapteze.

 

2. Mama îi cere copilului să fie independent

Un copil de 1-2-3 ani abia face primii pași către a fi independent și autonom. În acest proces, cu cât copilul se simte mai în siguranță din punct de vedere emoțional, cu atât reușește să se desprindă mai repede de mamă și să devină mai autonom.

Cu alte cuvinte, doar copiii care știu și simt că au în continuare acces la conectarea cu mama, la prezența și atenția ei se desprind mai ușor de ea, simțindu-se suficient de liniștiți și siguri că baza lor de siguranță îi așteaptă încât să se îndepărteze de mama pentru a explora lumea grădiniței.

Astfel, cu cât îl vei forța să fie mai autonom când încă nu e pregătit, cu atât se va agăța mai puternic de tine, disperat să-și confirme siguranța atașamentului și independența va întârzia.

 

3. Mama respinge emoțiile copilului

Faptul că cel mic a început să petreacă mai multe ore pe zi departe de familie nu înseamnă că este suficient de mare pentru a-și regla singur emoțiile. Reglarea emoțiilor se învață în timp și prin coreglare cu mama, persoana de atașament și partea emoțională din cuplul părintesc.

Astfel, dacă mama neagă emoțiile copilului (“Nu ești trist, pentru că la grădiniță te distrezi”), dacă le ignoră sau dacă îi sugerează că ele nu sunt normale și trebuie să le reprime (“Vai, cum poți spune că urăști grădinița! Nu ai voie să spui așa ceva!”), copilul rămâne singur și neputincios în fața unor emoții care îl copleșesc și pe care nu le poate gestiona.

Ce opțiuni are? Să insiste ca mama să le vadă prin plâns, tantrumuri, opoziționism sau să-și asculte mama respingându-și emoțiile, reprimându-le, luptându-se cu ele, chiar putând ajunge la simptome fizice, dacă emoțiile sunt puternice și prelungite. Toate acestea pot fi prevenite atunci când mama este atentă la emoțiile și trăirile copilului, când discută despre emoții, îi este alături și îl ajută să și le regleze.

 

Acestea sunt doar câteva idei care să te ajute să-ți ghidezi copilul eficient în procesul de acomodare în colectivitate. Mult mai multe idei utile găsești în Pachetul “Adaptarea la grădiniță”, disponibil în această perioadă.

Iată ce cuprinde Pachetul “Adaptarea la grădiniță”:

1. eBook-ul de 98 de pagini “Adaptarea copilului la grădiniță sau la școală, fără lacrimi și suspine”

eBook-ul conține explicații științifice, informații utile și soluții pentru toate etapele de acomodare a copilului în colectivitate. Ultimul capitol prezintă 16 întrebări concrete primite de la părinți despre problemele de adaptare și răspunsurile la ele.

2. Înregistrarea Workshopului “Adaptarea la grădiniță” (în total, peste 2 ore de înregistrare video)

Conține informații importante despre cei 3 piloni de bază în acest proces (copilul, părintele și grădinița), strategia din 7 pași pentru o acomodare ușoară în colectivitate, precum și greșelile frecvente care întârzie acomodarea copiilor la grădiniță/creșă. Iar ultimul capitol cuprinde o serie de întrebări concrete de la părinți și răspunsurile mele la ele.

3. eBook-ul “Pregătim copilul pentru o adaptare ușoară în colectivitate”

Conține informații pe 5 teme concrete pe care să le parcurgi pentru a-i oferi copilului tău ajutorul de care are nevoie în această perioadă provocatoare pentru el.

4.  Înregistrarea Webinarului “Cum ajutăm copilul să se adapteze ușor la grădiniță”

5. BONUS: Suport personalizat pe email pe durata acomodării copilului, de la Ana Bâtcă, coach pentru părinți, fondatoarea Parenting 2.0

6. GARANȚIA CALITĂȚII: Dacă ai achiziționat Pachetul, ai parcurs materialele, mi-ai scris email și nu ai reușit să găsești răspunsurile potrivite la întrebările tale, îți primești banii înapoi fără discuție

 

Cu aceste informații nu va trebui să treci prin luni de zile de chin și plânsete, pentru că vei primi o strategie clară, riscurile posibile și cum să le previi + susținerea mea personalizată. Îți sunt alături ca să reușești!

Pachetul costă 197 lei (39 euro).

Ai acces imediat la toate resursele aici:

Pachetul „ADAPTAREA LA GRĂDINIȚĂ”

 

Vizionează și videoul pe care l-am filmat despre acest subiect:

 

 

Sursa foto: Freepik.com

 

3 pași importanți pentru a-ți ajuta emoțional copilul să se adapteze ușor la grădiniță

0
Sursa foto: Freepik.com

Știu cât de mult îți dorești să-ți vezi copilul liniștit și încrezător când merge la grădiniță. Și este minunat dacă fiul sau fiica ta este o fire mai independentă, care și-a făcut repede prieteni și se simte bine la grădiniță (nu glumesc, chiar sunt asemenea cazuri fericite)!

Dacă nu este și cazul vostru, dacă cel mic plânge și se agață de tine, vreau să-ți spun de pe acum să nu te lași copleșită de emoțiile de moment, mai ales că, acum, citești aceste cuvinte. Te asigur că toate provocările legate de acomodarea în colectivitate se pot rezolva atunci când știi ce întâmplă, știi ce ai de făcut și te implici cu asumare.

Cel mai bun lucru pe care îl poți face este să te concentrezi pe ce depinde de tine pentru a-ți ajuta copilașul să fie bine pe parcursul primelor luni de colectivitate.

Iată 3 lucruri pe care îți recomand să le faci pentru a-ți ajuta copilul din punct de vedere emoțional să se acomodeze ușor în colectivitate:

1. Ai încredere în educatoare și în grădiniță

Dacă nu ai încredere în educatoare, în directoarea grădiniței sau în mediul de la grădiniță, nu vei reuși să-i transmiți copilului dorința și entuziasmul de a merge la grădiniță. Nici nu vei reuși să ai starea emoțională pozitivă menită să-l încurajeze pe copil să continue să meargă la grădiniță și să aibă încredere în educatoare și în grădiniță.

În schimb, atunci când ai încredere că anume această grădiniță/creșă este locul potrivit pentru dezvoltarea copilului tău, îi transmiți fără să vrei și copilului încrederea și siguranța ta. Și chiar dacă mai apar momente tensionate, refuzuri sau lacrimi, sau vinovăție și neputință din partea ta – toate acestea sunt depășite cu mult mai ușor când există încrederea ta în educatoare și în grădiniță.

Ce faci dacă încrederea ta lipsește? Din păcate, în acest caz, nu vei reuși să i-o insufli nici copilului, căci el îți simte emoțiile și trăirile. Nu poți să-l minți și fie îți asumi o acomodare dificilă, fie cauți un alt loc mai potrivit.

 

2. Conectează-te cât mai mult cu copilul

Dacă ar fi să aleg un singur sfat cel mai eficient pe care să ți-l dau pentru a-ți ajuta copilul să se adapteze ușor în colectivitate, acesta ar fi să te conectezi cât mai mult cu copilul în primele săptămâni și luni de colectivitate. Acest lucru îl va ajuta să se simtă în siguranță.

Astfel, cel mic nu va suferi din cauza rupturii cauzate de separarea fizică de tine, chiar și pentru cele câteva ore pe care le petrece cu copiii și educatoarea. El va ști că relația de conectare profundă cu tine rămâne stabilă chiar și după această schimbare majoră, ceea ce îi va transmite un sentiment profund de siguranță și stabilitate. Astfel, copilul se va putea relaxa pentru a se bucura de descoperirea lucrurilor noi din noua lui viață în colectivitate.

Dacă îi oferi tu conectare înainte ca el să o ceară, îi umpli rezervorul de iubire și dispare necesitatea ca cel mc să caute confirmarea ta, atenția ta și prezența ta, pentru a se asigura că se mai poate baza pe tine.

 

3. Ține copilul de mână

Și la propriu, dar mai ales la figurat. La vârsta de 1-3 ani, când intră în colectivitate majoritatea copiilor, cunoștințele lor despre lume și viață sunt reduse, la fel ca abilitățile de a face față provocărilor și necunoscutului.

Tocmai din acest motiv, cel mic are nevoie să-l ții de mână, pas cu pas, pentru:

  • a înțelege ce se petrece în mediul lui, de ce copiii sau educatoarea comuncă sau  acționează într-un anumit fel
  • a înțelege ce simte și a-l ajuta să-și coregleze emoțiile alături de tine
  • a fi ajutat să găsească modurile potrivite de a reacționa, de a răspunde, atunci când este cazul, fără să rănească pe nimeni
  • a învăța să se exprime clar, să-și comunice nevoile și punctul de vedere
  • a învăța să aibă răbdare, să tolereze frustrarea, să aștepte când este nevoie

Copilul mic nu poate face singur aceste lucruri. Și are nevoie de ajutorul tău și de ghidarea ta.

Desigur, nu încurajez tendința de a fi un părinte-elicopter supraprotectiv. Doar te încurajez să îți observi cu atenție copilul și să-i fii alături când are nevoie și cât timp are nevoie până când învață să se descurce singur cu provocările pe care le întâmpină în viața lui, care devine din ce în ce mai independentă de tine. Grădinița e doar începutul. Și vei simți când este momentul să faci un pas în spate și să-i permiți celui mic să facă ce are de făcut cu încredere și curaj.

Acestea sunt doar câteva soluții care să te ajute să-ți ghidezi copilul eficient în procesul de acomodare în colectivitate. Mult mai multe idei utile găsești în Pachetul “Adaptarea la grădiniță”, disponibil în această perioadă.

Iată ce cuprinde Pachetul “Adaptarea la grădiniță”:

1. eBook-ul de 98 de pagini “Adaptarea copilului la grădiniță sau la școală, fără lacrimi și suspine”

eBook-ul conține explicații științifice, informații utile și soluții pentru toate etapele de acomodare a copilului în colectivitate. Ultimul capitol prezintă 16 întrebări concrete primite de la părinți despre problemele de adaptare și răspunsurile la ele.

2. Înregistrarea Workshopului “Adaptarea la grădiniță” (în total, peste 2 ore de înregistrare video)

Conține informații importante despre cei 3 piloni de bază în acest proces (copilul, părintele și grădinița), strategia din 7 pași pentru o acomodare ușoară în colectivitate, precum și greșelile frecvente care întârzie acomodarea copiilor la grădiniță/creșă. Iar ultimul capitol cuprinde o serie de întrebări concrete de la părinți și răspunsurile mele la ele.

3. eBook-ul “Pregătim copilul pentru o adaptare ușoară în colectivitate”

Conține informații pe 5 teme concrete pe care să le parcurgi pentru a-i oferi copilului tău ajutorul de care are nevoie în această perioadă provocatoare pentru el.

4.  Înregistrarea Webinarului “Cum ajutăm copilul să se adapteze ușor la grădiniță”

5. BONUS: Suport personalizat pe email pe durata acomodării copilului, de la Ana Bâtcă, coach pentru părinți, fondatoarea Parenting 2.0

6. GARANȚIA CALITĂȚII: Dacă ai achiziționat Pachetul, ai parcurs materialele, mi-ai scris email și nu ai reușit să găsești răspunsurile potrivite la întrebările tale, îți primești banii înapoi fără discuție

 

Cu aceste informații nu va trebui să treci prin luni de zile de chin și plânsete, pentru că vei primi o strategie clară, riscurile posibile și cum să le previi + susținerea mea personalizată. Îți sunt alături ca să reușești!

Pachetul costă 197 lei (39 euro).

Ai acces imediat la toate resursele aici:

Pachetul „ADAPTAREA LA GRĂDINIȚĂ”

 

Te invit să vizionezi și videoul despre acest subiect:

 

 

Sursa foto: Freepik.com

 

Ministrul Educației a găsit bani să plătească bursele: „Acesta este un plan pe termen scurt”

0
sursa foto: pexels Fotografie de la Jakub Zerdzicki

Daniel David a anunțat că a început discuțiile cu ministrul Fondurilor Europene pentru a oferi studenților burse din bani europeni, prin intermediul Programului de prevenire a abandonului universitar.

Ministrul Educației, Daniel David, a participat joi, online, la Adunarea Generală a Uniunii Studenților din România (USR), unde a discutat despre fondurile pentru burse și prevenirea abandonului universitar.

Daniel David vrea să ofere studenților burse din fonduri europene

Daniel David le-a transmis studenților că încearcă să le ofere burse din fonduri europene, pe care încearcă să le prindă prin „Programul de prevenire a abandonului universitar”.

„Pe termen scurt, am început discuțiile cu ministrul Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru, să vedem dacă nu putem aduce din fondurile europene pe care le avem pentru educație, în Programul Educație și Ocupare, să aducem niște fonduri pentru Programul de prevenire a abandonului universitar. Pentru a crea un mecanism complementar.

Acesta este un plan pe termen scurt și sper ca în câteva săptămâni să avem o soluție și un mesaj în acest sens”, a declarat ministrul Daniel David, potrivit Agerpres.

Ce se va întâmpla pe termen mediu

Pe termen mediu, Daniel David a vorbit despre bugetul pe 2026, care va include finanțare și pentru Programul de prevenire a abandonului universitar.

„Trebuie să observăm că fondul de burse este mai mare decât în anul 2022-2023. (…) Am lăsat libertate universităților, care-și permit și dacă doresc, să completeze fondul de burse și nu sunt legate de ideea de zece luni, pot să fie și 12 luni, pot să acopere cât doresc”, a precizat ministrul.

Peste 300 de studenți din întreaga țară participă, în perioada 18–21 septembrie 2025, la cea de-a 69-a Adunare Generală a Uniunii Studenților din România, găzduită în premieră de Universitatea din Oradea. La deschiderea lucrărilor au luat parte, online, ministrul Educației, rectorul Universității din Oradea, președintele USR, Cristian-Alexandru Ghiurcă, și președinta US Oradea, Raluca Lezeu.

Citește și:

O nouă materie în școlile din România: „Este o chestiune de siguranță națională”

Homeschooling-ul va deveni legal în România. Ministrul David a făcut anunțul: „Există în toate țările moderne”

Cum să aplici metoda Montessori la tine acasă. Sfaturi de la o mamă care face homeschooling

 

Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):

Canalul Whatsapp Parenting 2.0

Cea mai grea perioadă pentru majoritatea mamelor. Ce ai nevoie să știi pentru a o gestiona

0
Sursa foto: Gabe Pierce, Unsplash.com

Plânsul copilului dimineața, durerea din pieptul meu știind că trebuie să mă desprind de el și să plec, apoi minutele lungi, care mi se păreau ore, când stăteam sub fereastra grădiniței și ascultam până când mă asiguram că plânsul lui s-a potolit…

De fiecare dată când îmi aduc aminte de perioada de acomodare a fiului meu la grădiniță, pe când avea 2 ani și 3 luni, mi se strânge inima.

Acum, știu că aceea a fost cea mai grea perioadă a mea ca mamă, pe care, cu implicare și eforturi, am reușit să o depășim cu bine.

Atunci, însă, mă simțeam neputincioasă și vinovată că îmi las copilul cu niște oameni străini, fiindu-mi frică să nu se simtă abandonat, așa cum m-am simțit eu ani de zile la bunici, departe de părinți…

Nu ești singură

Așa că, dacă și tu simți tristețe, vinovăție, presiune, dacă și tu te simți o mamă rea și neputincioasă, te asigur că nu ești singură! Numai în comunitatea noastră, suntem mii de mame care trec, au trecut sau vor trece, la un moment dat în viața lor de mame, prin aceste trăiri, odată cu intrarea celor mici în colectivitate.

Este firesc să simți ce simți. Și pentru fiecare mamă amalgamul de emoții poate fi diferit, în funcție de relația personală cu copilul, de relația cu educatoarea și grădinița, precum și de propriile sale experiențe emoționale în special din copilărie.

La fel cum și copilul e firesc să simtă ce simte: poate frică, poate tristețe, poate revoltă și frustrare, poate neîncredere sau nedreptate…

Ce vreau să te asigur acum este că, oricare ar fi situația dificilă în procesul de acomodare a copilului la grădiniță sau la creșă, orice emoții grele ai simți tu sau copilul, ele toate pot fi gestionate și reglate, astfel încât, la final, copilașul tău să meargă cu zâmbetul pe buze la grădi și să se bucure de activitățile de acolo, precum și de relațiile pe care și le formează cu alți copii de vârsta lui.

Oricât ar fi de greu pe moment, nu uita că există speranță!

Mai mult, există certitudinea că, dacă nu lași lucrurile la voia întâmplării și faci ce depinde de tine pentru a-ți ajuta copilașul să se acomodeze în colectivitate, veți reuși!

Atenție, pentru a reuși, cheia este implicarea ta și angajamentul tău în acest proces. Pentru că există metode clare care te ajută să înțelegi exact ce se întâmplă cu copilul tău și te ajută să acționezi punctual pentru a face adaptarea cât mai ușoară și mai blândă.

Am adunat experiența mea și a altor părinți care s-au confruntat cu provocări în procesul de adaptare a copiilor lor în colectivitate, precum și recomandările specialiștilor într-un Pachet de resurse menite să te ajute să-ți ghidezi copilul cu iubire și siguranță în această etapă importantă de separare de familie.

Te invit să vezi despre ce este vorba și să-l accesezi dacă simți că ți potrivește:

Pachetul “Adaptarea la grădiniță”

Vom continua tema adaptării în colectivitate mâine, când îți voi împărtăși informații esențiale pentru a susține copilul din punct de vedere emoțional în această perioadă. Vei descoperi 3 lucruri pe care să le faci neapărat pentru ca cel mic să se simtă susținut emoțional în perioada de acomodare la grădi, precum și 3 greșeli răspândite care întârzie adaptarea.

Sursa foto: Gabe Pierce, Unsplash.com

 

Cum să aplici metoda Montessori la tine acasă. Sfaturi de la o mamă care face homeschooling

0
Sursa foto: Freepik.com

Ce este Montessori?

Metoda Montessori a fost elaborată de Maria Montessori, prima femeie fizician din Italia. În anii 1900, ea a creat o metodă revoluționară de învățare pentru cei mici care încă este folosită în întreaga lume, în instituții de învățământ private și de stat.

Un mediu conform standardelor Montessori le permite copiilor să învețe despre lumea în care trăiesc folosindu-se de propriile simțuri. Scopul principal nu este ca cei mici să învețe despre tot felul de lucruri, ci să cultive în mințile acestora plăcerea de a învăța pe tot parcursul vieții.

Materialele Montessori sunt concentrate de cele mai multe ori pe o singură funcție sau pe un singur mecanism. Copiii lucrează independent și se concentrează pe câte un singur lucru o dată.

Angie Enger este o mama din SUA care își crește copiii în sistem homeschooling, folosind principiile de educație Montessori. Într-un material publicat pe site-ul prietenei sale, Katie Wells, Wellness Mama, Angie împărtășește din experiență sa: „Atunci când le dau copiilor mei libertatea de a-și crea mediul pe care și-l doresc, observ cât de motivați devin să facă lucruri. Poți să vezi dorința în ochii lor atunci când aprofundează un subiect care îi interesează.”

Metoda de educație Montessori nu trebuie să fie aplicată doar la grădiniță sau la școală, ea poate fi practicată și la tine acasă. Este important să adaptezi principiile esențiale Montessori astfel încât să funcționeze pentru familia ta.

Deși în România homeschooling-ul încă nu este reglementat legal, în lume există foarte multe familii care practică această metodă de educație în regimul Montessori.

„Când cel mai mic copil al meu avea un an, avea o zona specială în care se juca doar cu obiectele corespunzătoare vârstei. Astfel, copiii mei mai mari se jucau în alte zone cu diverse obiecte corespunzătoare vârstei lor, iar eu nu trebuia să îmi fac griji că cea mică se va duce peste ei și s-ar putea sufoca cu obiectele mici”, spune Angie.

Iată câteva trucuri prin care poți adapta metoda Montessori la tine acasă:

1. Utilizarea corpurilor de mobilă care au scări și alte materiale

Atenția este concentrată pe nevoia de libertate și de independență a copilului, astfel încât acesta să poată explora natural și liber, făcând din învățare o activitate plăcută. Cheia pentru a crea un astfel de mediu este să achiziționezi obiecte care sunt accesibile pentru copilul tău.

Iată câteva exemple:

  • Rafturi joase

Folosește rafturile joase pentru a pune în ele activitățile celui mic. Astfel, acestea sunt la îndemână pentru el și poate să le vadă de câte ori trece pe lângă ele, arătându-i acestuia că sunt lucruri speciale de care trebuie să aibă grijă.

  • Măsuță și scaune micuțe

Masa și scaunele nu ar trebui să reprezinte o piedică în învățare. Dacă masa și scaunele sunt mici și ușoare, cel mic le poate muta după bunul său plac, întărind sentimentul de independență.

  • Coșulețe și tăvi de diferite mărimi

Îi poți pune copilului pe o tavă sau într-un coșuleț materialele necesare pentru a face activitatea pe care îți dorești să o facă. Este important ca greutatea să fie una moderată, astfel încât cel mic să poată să se deplaseze cu tăvița sau coșulețul până la spațiul de lucru. Atunci când consideră că a terminat, copilul se va întoarce și îți va semnala acest lucru.

Aceste instrumente sunt folosite în mod regulat în metoda Montessori pentru dezvoltarea diverselor abilități. Spre exemplu, mutatul lintei cu o linguriță dintr-un castronel în altul reprezintă începutul dezvoltării abilității de a scrie. Este important să încerci și tu aceste instrumente pentru a te asigura că îl va ajută să lucreze, nu să îl frustreze pe copil.

 

2. Inspiră-i copilului iubirea față de natură

Maria Montessori a pus foarte mult accent pe întărirea legăturii dintre copil și natură prin grija față de plante și animale, dar și prin amenajarea unor locuri frumoase în natură.

  • Creează o „masă a naturii”

Poți să pui în diverse coșulețe tot felul de semințe, bobițe, fructe și legume pe care copilul să le poată aranja după bunul plac. În fiecare lună, acestea pot fi schimbate și poți adăuga chiar și niște decorațiuni din plante artificiale sau naturale pentru a crea un cadru cât mai natural.

Iată câteva sugestii în funcție de anotimp:

  • Toamna: dovlecei, mere, frunze, floarea soarelui (artificială sau naturală), ghinde, castane, bețișoare, poze cu peisaje de toamnă, porumb, linte, cărți cu imagini de toamnă etc.
  • Iarna: crenguțe de brad, imagini cu peisaje de iarnă și cu animale care hibernează, crenguțe de copaci goale, o față de masă albă (pentru a da senzația de zăpadă), globuri de brad, țurțuri de jucărie, fulgi de zăpadă din hârtie, un om de zăpadă din lână etc.
  • Primăvara: semințe, plante de interior, un ulcior micuț cu apă, flori asortate (reale sau artificiale), păsărele în miniatură, un cuib, oușoare (artificiale), cartonașe cu peisaje de primăvară, broscuțe, fluturași etc.
  • Vara: scoici, steluțe de mare, animale marine și bărcuțe în miniatură, plante, flori, un bol cu fructe, poze cu cerul plin de stele, poze cu peisaje de vară etc.

În cazul în care nu ai spațiu pentru a organiza o măsuță a naturii, poți încerca să ai o tăviță naturală pe care să pui și să combini după bunul plac al copilului cele enumerate mai sus.

 

3. Lasă-l pe copil să înțeleagă singur unde a greșit

Chiar dacă cel mic nu a înțeles din prima ce tocmai l-ai învățat, păstrează-ți calmul. Este posibil să nu fie încă pregătit pentru această lecție.

Majoritatea materialelor Montessori sunt făcute în așa fel încât copilul să își dea seama unde a greșit, ori printr-o testare, ori prin autocorectare. Așa că, atunci când copilul își desfășoară activitățile, poate oricând să se testeze pentru a vedea dacă activitatea a fost dusă în mod corect până la final. Astfel, motivația de a face lucrurile corect vine din interiorul copilului, nu din dorința de a primi o recompensă sau din frica de a nu fi pedepsit.

Poate fi foarte ușor să îți corectezi copilul înainte ca el să apuce măcar să vadă unde a greșit. Cel mai bine ar fi să îi monitorizezi activitățile fără ca el să observe. Ai putea chiar să ții o evidență a progresului celui mic și să îl încurajezi să lase lucrurile să vină cât mai natural.

 

4. Învață-l să respecte propria muncă și pe ceilalți

Acum, că ți-ai format o idee despre cum ai putea să aranjezi lucrurile la tine acasă pentru o educație cât mai armonioasă a copilului, este important să îl înveți și cum să aprecieze aceste lucruri. La ce bun să ai toate acele lucruri, fructe, semințe și materiale, dacă cel mic nu le apreciază, nu își respectă munca pe care o depune sau nu îi respectă pe cei cu care lucrează?

„Înainte de începerea anului școlar, prioritatea mea este să îmi învăț copiii cum să se comporte cu ceilalți în timpul orelor și cum să se comporte corespunzător”, spune Angie.  Ea mai precizează că „cel mic trebuie să înțeleagă că acest privilegiu, de a învăța prin libertate și independență, vine și cu responsabilități. Este important să ne amintim că avem o datorie față de societate să îi învățăm pe copiii noștri bunele maniere și respectul“.

Poți face acest lucru prin jocuri de rol. Crearea situațiilor pe care copilul le poate întâlni atunci când este la școală este o metodă pe care o poți aplica pentru a se obișnui cu ele.

„Eu folosesc o listă de 6 reguli în practicarea homeschooling-ului. Aceste reguli sunt formulate foarte scurt și clar, astfel încât copiii să le poată memora. Le folosim mereu în jocurile de rol. Cei mari își aduc aminte de reguli, iar cei mici au ocazia să le pună în practică”, spune Angie.

Iată cele 6 reguli care o ajută pe Angie Enger să-și organizeze copiii:

  1. “Câte un lucru o dată”. Copilul poate alege dintr-o gamă variată de materiale, însă este important să aleagă doar unul o dată.
  2. “Fără grabă”. Atunci când copilul se grăbește, face mai multe erori decât ar face dacă s-ar concentra și și-ar lua tot timpul de care are nevoie pentru a finaliza activitatea.
  3. “Ordinea și curățenia trebuie păstrate”. La finalul activităților, copiii trebuie să lase locul de lucru curat.
  4. “Vorbește încet”. Este o regulă care poate să îți idea bătăi de cap dacă ai mai mulți copii, însă este necesară pentru a crea atmosfera necesară de lucru, în care cei mici să se poată concentra.
  5. “Fii blând”. Acest lucru este foarte important, deoarece îl învață pe copil să manevreze lucrurile cu grijă, precum și cum să se comporte cu ceilalți.
  6. “Folosește cuvintele”. Atunci când copiii își exprimă emoțiile și sentimentele neplăcute prin cuvinte, lucrurile se rezolvă mult mai ușor.

 

Iată câteva exemple care te ajută să verifici nivelul de progres al copilului:

  • Ce spui atunci când întâlnești pe cineva nou?
  • Ce spui atunci când un musafir pleacă?
  • Atunci când trebuie să îți ceri scuze, ce spui?
  • Cum rogi pe cineva să se joace cu tine?
  • Cum spui „nu” cuiva?

„Dacă cei mici nu urmează cele 6 reguli, le readuc aminte de cele pe care le încalcă. Atunci când aceștia nu țin cont nici de faptul că le-am atras atenția asupra lor, pot sta pe un scaun până când se simt pregătiți să își reia activitatea în condiții armonioase. Dacă nici așa nu funcționează, atunci îl rog să părăsească zona de lucru întru totul”, explică Angie.

„Aprecierea și respectul, cred eu, reprezintă motivul pentru care școlile Montessori au acel aer “magic”. Aș recomanda oricui să se ducă într-o școală Montessori pentru a simți pe pielea lui atmosfera de acolo”, adaugă ea.

Sperăm că aceste idei te vor inspira în a-ți decora casă alături de cel mic astfel încât acesta să își poată desfășura activitatea de învățare în cele mai bune condiții.

 

Citește și:

20 de sfaturi de la Maria Montessori pentru educarea unui copil încrezător și independent

Micul artist plin de imaginație. Metoda Montessori de a-l împrieteni pe copil cu arta

Planul tău rapid cu 46 de activități pentru copilul de 2-3 ani

 

 

Sursa foto: Freepik.com

 

Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):

Canalul Whatsapp Parenting 2.0

S-au anunțat schimbări majore în Educație: „Lucruri serioase, sper să avem timp”

0
Sursa foto: Freepik.com

Premierul Ilie Bolojan a declarat că ceea ce s-a făcut până acum în Educație nu înseamnă reformă, aceasta constând în „lucruri serioase” care vor fi făcute în perioada următoare.

„Reforma în educație nu înseamnă ceea ce am făcut până acum. Acum am luat niște măsuri pentru a avea un sistem mai eficient, în condițiile date. Banii care au fost economisiți vor fi direcționați către proiectele care sunt în execuție, pentru a ridica calitatea clădirilor din învățământ, a dotărilor din clase, având proiecte importante care sunt în derulare. Practic, cred că în școlile din România, cel puțin în marile orașe, jumătate sunt în șantier datorită lucrărilor care au fost declanșate în acești ani prin fonduri europene și din bugetele autorităților locale”, a declarat, marți seară, la Antena 3, citat de News.ro, Ilie Bolojan, după ce a fost întrebat când va fi făcută reforma în învățământ.

Scopul: creșterea calității educației

Șeful Guvernului a explicat că, în perioada următoare, vor fi luate măsuri pentru a crește calitatea educației.

„Reforma în Educație înseamnă altceva, înseamnă lucruri serioase și sper să avem timp. În perioada următoare – nu acum, când lucrăm efectiv ca niște pompieri pentru a stinge incendiile – să ne ocupăm și de lucruri serioase, pentru a ridica calitatea în educație, pentru a reduce rata de abandon școlar, pentru a crea condiții cât mai bune și pentru a avea niște tineri care sunt pregătiți pentru viitorul României”, a precizat premierul Ilie Bolojan.

Citește și:

„NU mai avem bani!” Ministrul Educației a spus ce se întâmplă, de fapt, cu bursele

O nouă materie în școlile din România: „Este o chestiune de siguranță națională”

Homeschooling-ul va deveni legal în România. Ministrul David a făcut anunțul: „Există în toate țările moderne”

 

Sursa foto: Freepik.com

 

Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):

Canalul Whatsapp Parenting 2.0

O nouă materie în școlile din România: „Este o chestiune de siguranță națională”

0
Sursa foto: Pexels

Vicepreședintele Consiliului Național al Audiovizualului (CNA), Valentin Jucan, a afirmat că pregătește o solicitare către președintele Nicușor Dan pentru ca educația media să fie introdusă în strategia privind securitatea națională.

Vicepreședintele CNA a menționat că educația media nu trebuie să fie o materie în plus, ci poate fi inserată în toate materiile.

Valentin Jucan s-a întrebat cum un tânăr care nu a trăit în comunism poate fi nostalgic după perioada de dinainte de 1989.

”Am descoperit cuiburi în online care erau formate din grupuri de tineri care promovau ideile socialiste, comuniste și fasciste”, a explicat el.

Valentin Jucan a fost întrebat, duminică, la Digi 24, cum ar descrie societatea românească în fața acestui război hibrid al Rusiei.

”Suntem vulnerabili. Cât de vulnerabili suntem în fața războiului informațional pe care și președintele României l-a numit ca atare? Mi-e teamă că, dacă anul viitor am avea din nou alegeri, cred că rezultatul ar fi cam același. Și asta nu din cauză că autoritățile nu dau jos suficient de mult conținut, ci probabil din cauză că nu avem cum să facem educație media într-un an, educație pe care nu am făcut-o în 30 de ani, nu au cum instituțiile să recupereze încredere într-un an cât nu au câștigat în 30 de ani”, a afirmat vicepreședintele CNA.

Educația media este ”o chestiune de siguranță națională”

El a afirmat că educația media trebuie să reprezinte o chestiune de siguranță națională.

”Atmosfera din societate este una care nu îmi dau seama când va exploda în sensul de clocot al ideilor și de renunțare a oricărui dialog civilizat. Ești ori-ori. Ori al lui, ori al celuilalt. Trebuie să recunosc că acest element la care se adaugă copiii pe care îi vedem abandonați în fața ecranelor cu un comportament total în zona anxietății, în zona lipsei și a pierderii de identitate, în zona abandonului complet în fața unei tehnologii pe care nu o conștientizează. Faptul că știu tehnicalități nu înseamnă că o conștientizează. Acești tineri care urmează să voteze peste patru, cinci, opt ani sau cărora trebuie să le predăm viitorul acestei țări sunt un risc sau sunt într-un risc extrem de pregnant. Este o chestiune de siguranță națională educația media. Noi pregătim o solicitare către președinte de a introduce în strategia privind securitatea națională educația media”, a explicat Valentin Jucan.

El a adăugat că educația media nu trebuie să însemne o materie în plus pentru elevi, ci trebuie inserată în toate materiile.

”Vom solicita Administrației Prezidențiale să dedice un capitol foarte clar educației media. Și educația media nu înseamnă neapărat o materie în plus, nu susținem acest lucru. Educația media trebuie inserată în toate materiile. Și am să dau un exemplu: istoria. Cum se poate ca un tânăr care nu a trăit în comunism să fie nostalgic după comunism? Evident că nu trăiește un sentiment real de nostalgie, dar el se manifestă și propagă în jurul său această iluzie a unor vremuri demult apuse, Epoca de Aur, în care se trăia mult mai bine”, a afirmat vicepreședintele CNA.

Tinerii au cuiburi online în care promovează comunismul

El a precizat că sunt grupuri online de tineri care promovează idei comuniste și fasciste.

”Este o întrebare la care sociologii, profesorii, psihologii ar trebui să vină și să ofere un răspuns chiar public, fiindcă acest comportament noi îl vedem și în online, pentru că primim sesizări privind promovarea regimului comunist. Am descoperit cuiburi în online care erau formate din grupuri de tineri care promovau ideile socialiste, comuniste și fasciste. Ei fiind reali, nu discutăm de boți sau de un comportament neautentic. Discutăm despre tineri români care s-au organizat în aceste așa-zise cluburi de discuții, dar care promovează în online, inclusiv prin intermediul luărilor de poziție și conținutului creat, regimul comunist”, a mai declarat Valentin Jucan.

Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):

Canalul Whatsapp Parenting 2.0