Acasă Blog Pagina 4

Începe înscrierea la gradiniță. Ce trebuie să știe părinții: Nu se face pe principiul „primul venit, primul servit”

0
Sursa foto: Pexels

Înscrierile la grădiniță, creșă și în serviciile de educație timpurie complementare, pentru anul școlar 2025-2026, încep astăzi.

În grupele de nivel antepreșcolar (creșă) pot fi înscriși copiii cu vârste între 3 luni și 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri.

În grupele de nivel preșcolar (grădiniță) pot fi înscriși copiii cu vârste între 3 și 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

Ordinea înscrierii nu constituie un criteriu

”Vă rugăm să aveți în vedere că înscrierea nu se face pe principiul „primul venit, primul servit”, deci ordinea înscrierii/numărul de înregistrare al cererii nu constituie un criteriu, arată Ministerul Educației și Cercetării.

Înscrierea se face pe baza criteriilor generale și specifice descrise în metodologia de înscriere.

Ce copii se pot înscrie la grădiniță

Conform Ministerului Educației, în grupele de nivel antepreșcolar (creșă) pot fi înscriși copiii cu vârste între 3 luni și 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preșcolar (grădiniță) pot fi înscriși copiii cu vârste între 3 și 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

”În cererile-tip de înscriere părinții pot trece trei opțiuni, în ordinea preferințelor. Cererea se depune la unitatea de învățământ aleasă ca primă opțiune. Vă reamintim, grupa mare și grupa mijlocie fac parte din învățământul obligatoriu. Înscrierea la grădiniță se va face acordându-se prioritate cuprinderii în grădinițe a copiilor de 4 și 5 ani”, se arată în mesajul Ministerului Educației.

MInisterul mai arată că la nivelul inspectoratelor școlare va funcționa o linie telverde, la care părinții pot obține gratuit informații referitoare la înscrierea copiilor la grădiniță/creșă și în serviciile de educație timpurie complementare.

Numărul de telefon telverde, data de la care acesta este funcțional, programul de funcționare sau alte informații utile vor fi comunicate de fiecare inspectorat școlar.

 

Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):

Canalul Whatsapp Parenting 2.0

 

Sursa foto: Pexels.com

 

 

Vrei să afli ce fel de părinte ești?

Abonează-te gratuit la newsletterul nostru și primești pe email un exercițiu pentru a descoperi ce fel de părinte ești. PLUS articole exclusive, soluții la provocările tale și invitații la evenimente gratuite de parenting!

 
 
 
 

Avem grijă de datele tale personale! Te poți dezabona oricând.

Parenting necondiționat? Ce faci când nu reușești să schimbi metodele de educație moștenite

0
Sursa foto: Freepik.com

Numeroase persoane din generația părinților de astăzi au înțeles cât de mult le-au influențat caracterul și viața metodele vechi de educație, cele aplicate de părinții lor cu ei. Și e greu să te lupți, adult fiind, cu lipsa de încredere în sine, cu o grămadă de frici, cu neputința de a spune „nu”, cu dependența emoțională sau cu dependența de părerea celor din jur. Sunt provocări care ar fi putut să nu apară niciodată în viețile noastre dacă părinții noștri ar fi știut cum să ne asculte și ce să ne spună.

Tocmai de aceea, ne dorim să le oferim copiilor noștri un altfel de viitor. Vrem să creștem copii echilibrați și sănătoși din punct de vedere fizic și emoțional. Pentru a face asta, știind că modelul de parenting învățat de acasă nu se potrivește copiilor de astăzi, ai căutat informații, citești cărți, te documentezi, asculți videouri, poate ai urmat cursuri pentru părinți, astfel încât ai deja un set de soluții și reguli de comunicare pe care le respecți în relația cu copilul.

Mai mult decât atât, poate că ți-ai propus din start să nu repeți greșelile pe care părinții tăi le-au făcut cu tine, drept pentru care faci lucrurile diferit. Știi că, pentru a avea un copil echilibrat, trebuie să te comporți într-un anumit fel, trebuie să fii altfel decât ai fost educată să fii.

Și îți asumi acest efort de a te comporta diferit.

Astfel, aproape niciodată nu i-ai spus copilului „nu”, fără să-i explici sau să-i oferi alternative. Niciodată nu ai țipat la el, nici vorba să-l lovești. Îți tratezi copilul cu respect și îi ești alături în fiecare moment important.

Cu toate acestea, ai sentimentul că nimic nu merge bine: copilul pare să fie dependent de tine, uneori chiar nu te poți înțelege cu el, îți cere prea multă atenție, iar tu simți că nu mai poți, nu mai ai energie. Deși vrei să-l educi frumos și știi că e bine educat, relația cu copilul pare să fie un câmp de luptă pentru putere: copilul luptând pentru atenție, iar tu luptând pentru timp cu tine, pentru tine și pentru felul tău de a fi.

Conflictul interior

La un moment dat, îți dai seama că acest efort pe care ți l-ai asumat este prea mare pentru tine. Pentru că, în sinea ta, deși îți este foarte greu să recunoșți, îți vin cuvintele auzite de la mama ta sau de la tatăl tău. Și vrei să vezi aceeași disciplină și aceeași ascultare pe care le-au vrut și părinții tăi, dar nu poți să te comporți cu copilul așa cum s-au comportat ei, pentru că asta ar însemna să-l educi așa cum ai fost educată tu și nu vrei asta.

Și de aici apare conflictul interior, un conflict între cine ești de fapt (credințele pe care ți le-au transmis părinții, valorile, programele mentale învățate în copilărie) și cine îți dorești să fii, de fapt cine crezi că trebuie să fii – un părinte bun pentru copilul tău.

Dacă e să compari, desigur, primează cine trebuie să fii, pentru că știi că tot ceea ce spui și faci îl influențează și îl formează pe copil. Și cu tine cum rămâne?.. Atâta timp cât în sinea ta te bazezi pe tiparele din copilărie, vei aplica noile metode de educație forțat, ca și cum ți-ai pune o mască de părinte perfect peste cine ești tu cu adevărat.

Însă, vezi tu, nu putem trăi prea mult timp cu o mască. Fiecare persoană vrea să fie iubită și acceptată drept cine este cu adevărat. Ai nevoie să te poți exprima autentic. Până și copilul tău are nevoie de părinți autentici, pentru a fi pentru el un model de autenticitate.

Mai mult decât atât, oricât ți-ai ascunde gândurile și emoțiile în spatele unor cuvinte corecte și al unor tehnici moderne de comunicare cu copilul, copilul este conectat mai mult decât crezi la starea ta interioară și crede mai degrabă ceea ce simți decât ceea ce îi spui. Și de aici apar neînțelegerile, care se pot manifesta în diverse moduri în plan concret.

Iată câteva lucruri care te vor ajuta

Ce poți face dacă te afli în această situație, în care pe de o parte știi că trebuie să te comporți într-un anumit fel cu copilul pentru a-l crește frumos, însă, pe de altă parte, știi că nu ești așa și că toată această situație te depășește?

1. În primul rând, dacă simți că există tensiune în relația cu copilul, aveți nevoie de o gură de aer pe care poți decide să o organizezi tu, oferindu-i copilului timp, atenție și joacă pentru câteva minute sau câteva ore, făcând ce vrea el, în ritmul lui, doar pentru a vă reconecta. Și ai grijă că, în acest interval, să te deconectezi de gândurile tale, de grijile tale, știind că vei face ce ai de făcut mai târziu. Așa vei scăpa de o presiune urgentă, deoarece copilul va fi mai cooperant.

2. În al doilea rând, e nevoie să recunoști pentru tine că există acest conflict interior. Și nu e nimic rău sau greșit în asta. Nu ești o mamă rea dacă mai funcționezi după principiile învățate în copilărie. Toți oamenii fac asta până când decid conștient să schimbe ceva și apoi lucrează la schimbarea tiparelor din copilărie. Dacă simți că respingi ceea ce au făcut părinții tăi spunând „Eu niciodată nu voi face că mama/tata”, atunci e foarte posibil să nu observi atunci când acționezi ca ei, deoarece sunt lucruri pe care le respingi atât de mult încât probabilitatea e mare să refuzi să le vezi. Ce te va ajuta este să accepți că este firesc să moștenim comportamente de la părinții noștri și că le putem schimba doar atunci când le recunoaștem, când le vedem că există.

3. În al treilea rând, e important să lucrezi cu tine pentru a aduce armonia și echilibrul în interiorul tău, depășind tiparele din trecut, făcând pace cu tine, cu mama ta, cu tatăl tău, cu trecutul tău și învățând niște lecții din tot ce s-a întâmplat. Poți lucra cu tine fie singură, fie ajutată și însoțită de un specialist – coach, psiholog, psihoterapeut, terapeut, în ședințe individuale sau în programe de grup. Dacă vrei să lucrezi cu mine pentru a-ți depăși tiparele din trecut și a aduce echilibrul tău interior, scrie-mi pe adresa de email ana.batcă@parenting20.ro și spune-mi mai multe. Vreau să știi din start că toate aceste provocări și dezechilibre pot fi depășite și voi fi alături de tine că să reușești, astfel încât chiar să devii cel mai bun părinte pentru copilul tău!

Citește și:

Să creștem un om nu înseamnă să educăm un copil „cuminte” sau „corect”. Gáspár György prezintă cele 5 R-uri ale parentingului conștient

Cum să iubești necondiționat copilul atunci când nu te ascultă și atunci când ești obosită [VIDEO]

Părintele ca reflector de lumină al copilului. Cum să-l schimbi fără să-i arăți greșelile

5 lucruri pe care le fac părinții care își iubesc necondiționat copiii

 

Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):

Canalul Whatsapp Parenting 2.0

 

 

Sursa foto: Freepik.com

 

 

 

 

Vrei să afli ce fel de părinte ești?

Abonează-te gratuit la newsletterul nostru și primești pe email un exercițiu pentru a descoperi ce fel de părinte ești. PLUS articole exclusive, soluții la provocările tale și invitații la evenimente gratuite de parenting!

 
 
 
 

Avem grijă de datele tale personale! Te poți dezabona oricând.

Ce vrea să facă noul președinte în domeniul educației. Nicușor Dan: „Sunt multe lucruri de schimbat”

0
Sursa foto: Facebook Nicușor Dan

Președintele ales, Nicușor Dan, a declarat că învățământul va reprezenta o prioritate în mandatul său și că sunt multe aspecte de schimbat în acest domeniu, inclusiv reducerea discrepanțelor și dezvoltarea gândirii critice.

El a spus, la B1 TV, că așteaptă să vadă planul de reformă propus de ministrul Educației, Daniel David.

„Sunt multe lucruri de schimbat în învățământ. Trebuie să reducem foarte mult discrepanțele, pentru că sunt locuri în care calitatea învățământului este foarte slabă. (…) Gândirea critică este extrem de importantă. În societatea foarte complexă în care începem să trăim, gândirea critică e ceva foarte important și trebuie să avem o schimbare fundamentală în educația din România. O să îl aștept pe domnul ministru David, în care am mare încredere – e o persoană serioasă, un om care a studiat – a spus că în vara asta, deci în câteva săptămâni, ar trebui să vină cu un plan de reformă pentru învățământ. Sunt foarte curios ce o să fie acolo”, a precizat Nicușor Dan.

Una dintre principalele preocupări: „Cum controlăm într-un fel spațiul virtual”

În altă ordine de idei, noul președinte a atras atenția asupra faptului că în campania electorală au fost promovate pe rețelele sociale „multe minciuni”, fără „bază reală” și că sunt oameni care le dau crezare.

„E o discuție foarte serioasă în societatea românească despre cadrul de informații care se prezintă publicului, pentru că nu mai avem referință. Au fost așa de multe minciuni, care erau flagrante și care erau promovate pe rețele sociale către milioane de oameni – și sunt oameni care cred în continuare lucrurile acestea – care nu au nicio bază reală. Și întrebarea este care este referința la care te raportezi, în momentul în care vrei să combați”, a spus Nicușor Dan.

Potrivit acestuia, la nivel european există preocupări pentru combaterea „influențelor” din partea unor state adverse în spațiul virtual.

„Am discutat cu secretarul general al Consiliului Europei și era una dintre principalele sale preocupări, cum controlăm într-un fel spațiul virtual, cum facem ca diferite influențe (…) să poată să fie combătute”, a afirmat el.

Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):

Canalul Whatsapp Parenting 2.0

 

Sursa foto: Facebook Nicușor Dan

 

 

 

Vrei să afli ce fel de părinte ești?

Abonează-te gratuit la newsletterul nostru și primești pe email un exercițiu pentru a descoperi ce fel de părinte ești. PLUS articole exclusive, soluții la provocările tale și invitații la evenimente gratuite de parenting!

 
 
 
 

Avem grijă de datele tale personale! Te poți dezabona oricând.

Evaluarea Națională ar putea fi desființată. Daniel David: „Nu ai cum să iei în calcul notele obținute pe parcursul gimnaziului”

0
Sursa foto: Greg Rosenke, Unsplash

Ministrul Educației, Daniel David, a afirmat, joi seară, că i-ar plăcea să renunțăm la Evaluarea Națională din clasa a VIII-a cu rol de selecție și să rămână cu rol informativ.

El a precizat că acum nu poate fi făcut acest lucru, deoarece profesorii nu folosesc o scală suficient de omogenă pentru a da note, iar un 8 într-o comună înseamnă altceva decât un 8 în Cluj sau în București.

„În viitor mi-ar plăcea și mie să renunțăm la această Evaluare din clasa a VIII-a cu rol de selecție. Cu rol informativ cred că trebuie menținută. Dar să nu o folosim cu un rol atât de puternic în selecție. Nu putem acum, vă spun de ce. Pentru că școlile de la noi sunt foarte inegale. Nu poți să mergi pe portofoliul educațional al unui copil și, în plus, profesorii nu folosesc o scală suficient de omogenă pentru a da note. Un 8 într-o comună nu știu care înseamnă altceva decât un 8 în Cluj sau în București. Și atunci nu ai cum să iei în calcul notele obținute pe parcursul gimnaziului”, a afirmat Daniel David, într-un live pe pagina de Facebook a Ministerului Educației.

El a precizat că acest lucru s-ar putea realiza atunci când vor fi tot mai mulți profesori bine pregătiți în sistem.

„Sper ca pe măsură ce școlile vor deveni mai puternice, când vom avea tot mai mulți profesori bine pregătiți în sistem și ceea ce am propus la titularizare sper să ducă la acest lucru și prin schimbarea curricumului pe care l-am propus. Sper să vină o vreme când vom putea să renunțăm la utilizarea Evaluării Naționale ca probă de selecție sau să o folosim așa ca una dintre altele și să ne focalizăm mai mult pe un portofoliu educațional”, a mai declarat Daniel David.

O nouă Evaluare Națională pentru clasa a VIII-a chiar de la anul

Ministerul Educației își dorește ca examenul de Evaluare Națională de la clasa a VIII-a să fie schimbat chiar de la anul, dacă se ajunge la un consens cu profesorii, părinții și sindicatele.

Daniel David a spus, miercuri, într-o conferință de presă că acest examen național reprezintă o „problemă majoră” în prezent deoarece este „limitat” și „foarte restrictiv”.

Ministrul Daniel David a fost întrebat dacă această nouă Evaluare Națională ar putea fi aplicată de la anul.

„Am zis că am putea, dacă ne punem de acord. Vedeți, eu întotdeauna când vorbesc despre modalități de testare, mă uit dacă este o metodologie în derulare, că de aceea n-am vrut să schimb metodologia de bacalaureat în ianuarie, în ciuda diverse presiuni. Încă metodologia pentru anul viitor nu este bătută în cuie și dacă ne punem de acord, sistemul educațional, părinți, sindicate că e ok, putem să începem mai devreme acest lucru.

De ce? Fiindcă pentru mine e o problemă majoră examenul național în clasa a VIII-a. Acum, repet, îl consider limitat prin cele două discipline și îl consider foarte, foarte restrictiv prin faptul că este o evaluare punctuală, ca după aceea grevează parcursul educațional al copiilor.

Am zis că, poate, dacă considerăm că e prea repede și nevoie de un timp astfel încât să gândim, hai să vedem cum o să fie, poate facem niște simulări.

Eu nu țin să-l implementez de anul viitor, dar la un moment dat va trebui să schimbăm examinarea evaluarea națională la modul în care o avem acum”, a spus el.

Ministrul Educației a dat drept exemplu de bune practici examenele din Italia și Franța.

„(…) Vă rog să vă uitați și voi examenul care există în Italia sau în Franța. Au și ei un examen național, care nu contează în aceeași logică pe care o folosim noi. Dar uitați-vă că nu se reduce la matematică și română, deși acestea sunt abilități fundamentale. Și eu v-am spus de ce cred acest lucru? (…)

Practic și n-am văzut niciunde în spațiul european un examen de acest tip pe cele două materii. Și logic vorbim, că a spus că ne gândim și logic și reflectând asupra domeniului. Încă o dată mă întreb, dacă noi ne propunem să formăm prin educație mai multe competențe, nu ar fi bine să vedem standardizat cum le-am format?”, a spus ministrul.

Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):

Canalul Whatsapp Parenting 2.0

ULTIMA ORĂ: Se schimbă bursele din România. Daniel David: „De multe ori nu mai înțelegi ce vrei să faci”

0
sursa foto: pexels Fotografie de la Jakub Zerdzicki

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a anunțat că își dorește o modificare a modului în care se acordă bursele pentru elevi. El susține că trebuie recompensați financiar elevii care dau dovadă de excelență și trebuie sprijiniți cei aflați în situații sociale dificile.

”Cred că toate bursele vor trebui reanalizate. Avem un sistem atât de stufos de burse, încât de multe ori nu mai înțelegi ce vrei să faci din punct de vedere educațional cu acel sistem. Am spus în raport, eu cred că bursele trebuie să susțină două lucruri: excelența și componenta socială”, a afirmat Daniel David, miercuri, într-o conferință de presă.

Declarațiile ministrului au fost făcute în contextul în care a fost întrebat dacă acordarea de burse elevelor care devin mame nu încurajează acest fenomen.

”Nu am un răspuns specific acum pentru această situație, dar cam ăsta este principiul pe care aș dori să-l folosesc când reanalizăm bursele: cei buni să ia bursă și cei care au nevoie din punct de vedere social, cred că cele două categorii ar trebui să fie împinse în față. Şi prefer mai puțin și mai bun și mai relevant decât irelevant și puțin”, a adăugat ministrul.

Referindu-se la tinerele care devin mame, minore fiind, Daniel David spune că educația este cea care contează, subliniind că e vorba despre educație în comunitățile din care aceste fete fac parte, dar și despre educația în familie, dincolo de bursa pe care ele o primesc.

Statul român acordă mai multe tipuri de burse elevilor:

  • Bursă de excelență olimpică I: între 750 și 3000 lei
  • Bursă de excelență olimpică II: 700 lei
  • Bursă de merit: 450 lei
  • Bursă socială: 300 lei
  • Bursă pentru mame minore: 700 lei
  • Bursă tehnologică: 300 lei

Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):

Canalul Whatsapp Parenting 2.0

Ministrul Educației anunță desființarea inspectoratelor școlare: „Unele lucruri sună bine, dar duc spre ipocrizie”

0
sursa foto: captura video fain si simplu

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, afirmă că își dorește ca în termen de zece ani Inspectoratele Școlare județene să fie desființate și în locul acestora să existe centre regionale care să se ocupe de problemele legate de sistem.

David a explicat că o astfel de măsură nu poate fi implementată acum, deoarece școlile nu au suficientă autonomie. Daniel David și-a argumentat poziția conform căreia inspectorii școlari generali ar trebui numiți politic, menționând că și acum se întâmplă de multe ori acest lucru, dar că, în mod „ipocrit”, nu e recunoscut public.

„Unele lucruri sună bine, dar duc spre ipocrizie. Eu vorbesc de depolitizare și am spus: politica se oprește la poarta școlii. Asta înseamnă că directorii să dea concurs și să fie protejați după aceea, că degeaba dau concurs și după aceea nu-i protejezi și tot politic îi numești. Politicul trebuie controlat drastic odată ce vorbim de școală. În cadrul Inspectoratului sau a structurii, cum o să o numim în viitor, și acolo am spus că avem nevoie de profesionalizare, concurs pe post la nivelul inspectorilor şi pe management, și pe discipline, deci nu am vorbit de inspectori în general, care trebuie să fie protejați, dar în același timp am spus că cel care coordonează unitatea respectivă trebuie să fie numit politic”, a afirmat Daniel David, într-o conferință de presă.

Inspectorii școlari, numiți politic pe față

Ministrul Educației și-a argumentat punctul de vedere spunând că și acum, în numeroase cazuri, inspectorii școlari generali sunt numiți politic, dar că, în mod ipocrit, acest lucru nu e recunoscut public.

„De ce trebuie să fie numit politic? Cum se întâmplă lucrurile? Vine un nou guvern, care are un program de guvernare. Ministrul are niște obiective. Cine este reprezentantul ministerului în teritoriu? Păi, este coordonatorul acelei structuri. Dacă ăla, de exemplu, are o altă perspectivă sau nu este de acord cu programul de guvernare, încep niște lupte și politice, și de alt tip, încât devenim foarte ipocriți în momentul respectiv. Ăla care va fi acolo trebuie să știe că vine și pleacă cu ministrul. Ceilalți inspectori rămân pe poziții și trebuie apărate pozițiile respective”, argumentează Daniel David.

Ministrul Educației mai spune că „în acest moment, ne mințim de foarte multe ori” în legătură cu autonomia inspectorilor generali.

O ipocrizie de care trebuie să scăpăm

„Hai să recunoaștem că e o funcție politică și că răspunde politic și public și voi (presa – n.r.) puteți să-l monitorizați altfel atunci. Acuma, când îi spuneți că e politic, spune că «eu nu sunt politic». Voi știți că este politic, este o ipocrizie de care trebuie să scăpăm”, le-a spus Daniel David jurnaliștilor.

Acesta susține că speră ca, într-un deceniu, inspectoratele școlare să fie desființate și înlocuite cu structuri regionale.

„Sper ca, în zece ani, să le putem desființa, să facem, de exemplu, cum se întâmplă în alte țări, în care ai eventual ceva regional sau, dacă ai la nivel de județ, de teritoriu, sunt mai degrabă inspectorii de specialitate și inspectorii de management, nu ai structura mamut. De ce nu o putem desființa în acest moment, și vorbim, iarăși cinstit? Fiindcă sper ca, prin măsurile pe care le propun, să întăresc, în timp, autonomia și forța unității școlare, autonomie și forță care nu există în acest moment. Am văzut această lipsă de autonomie și de forță când am vorbit despre planurile-cadru, când directorii veneau să-mi spună: foarte bună idee, am avea mai multă putere, dar nu vrem, fiindcă o să ne certăm cu colegii pe disciplinele care sunt la dispoziția școlii, o să ne certăm cu părinții pe disciplinele care trebuie să fie alese de către elevi. Adevărul este că nu avem școli autonome și puternice în acest moment”, mai afirmă Daniel David.

Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):

Canalul Whatsapp Parenting 2.0

Închisoare pentru părinți. Ce vor fi obligați să facă cei care au copii agresivi

0
Sursa foto: Pexels

Un proiect de lege privind înăsprirea sancțiunilor pentru minorii ce comit acte de violență a fost depus de deputatul liberal Florin Roman.

„Am depus proiectul de lege care înăsprește sancțiunile pentru minorii ce comit acte de violență. Alături de colegi liberali și social-democrați. Până acum, singura sancțiune ce putea fi aplicată în astfel de situații era doar amenda aplicată părinților. Și parcurgerea unei perioade de consiliere psihologică. Numai că acest ultim lucru nu se mai petrecea”, a scris Florin Roman, pe Facebook.

El precizează că legea prevede că părinții care nu își duc copiii agresori la consiliere psihologică riscă sancțiunea cu închisoarea de la unu la trei ani.

De asemenea, în cazul minorului care nu răspunde penal și a săvârșit o faptă cu violență, se poate dispune plasamentul într-un centru rezidențial specializat.

Proiectul stipulează și că direcțiile județene de asistență socială și protecția copilului au obligația să înființeze cel puțin un centru rezidențial specializat de consiliere și integrare socială a copilului care a săvârșit o faptă penală și nu răspunde penal.

„E nevoie de măsuri dure pentru ca fenomenul delicvenței juvenile să fie combătut, iar părinții minorilor violenți să înțeleagă că, dacă nu își supraveghează copiii, riscă viitorul familiei”, subliniază Florin Roman.

Citește și:

Copilul lovește și este agresiv cu alți copii? Cum schimbi acest comportament

Copilul e agresiv cu tine? O soluție simplă să-l calmezi prin joc

Studiu Salvați Copiii România: Jumătate dintre elevi sunt victime ale bullying-ului

Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):

Canalul Whatsapp Parenting 2.0

 

Sursa foto: Inzmam Khan, Pexels.com

 

Ministrul Educației, anunț despre meditații: „Hai să le reglementăm”

0
Sursa foto: Guvern

Ministrul Educației, Daniel David, a vorbit din nou despre meditațiile de care beneficiază unii dintre elevi, acesta arătându-se un susținător al pregătirii în particular, cu condiția ca acest lucru să fie reglementat.

”Eu sunt un susținător al meditațiilor bine reglementate. Sigur că pare un truism, dar nu are sens să le ascundem, dacă le ascundem se vor întâmpla oricum, prin mijloace pe care nu le controlăm. Ce ar fi să recunoaștem că există, există și în alte sisteme, dar hai să le reglementăm și sub aspect fiscal, și sub aspectul conflictului de interese, fiindcă aici sunt cele mai multe probleme, nu la faptul că nu poți să faci cu copiii de la clasa ta. Întrebarea este: când faci? Faci în timpul celor opt ore când ar trebui să fii la clasă? Profesorii înțeleg că sunt plătiți pentru opt ore pe zi în școală?”, a afirmat Daniel David.

El a spus că meditaţiile trebuie lăsate să funcționeze, dar protejând copiii și sistemul public de învățământ.

Raport al ministrului Educației: Învățământul preuniversitar, ineficient

Educația este ineficientă în învățământul preuniversitar, generând absolvenți cu o calitate slabă a competențelor, abandon școlar mare şi analfabetism funcțional crescut, aspecte care devin risc de securitate naţională, relevă un raport prezentat, luni, de ministrul Educației, Daniel David.

Documentul, intitulat „Raportul de diagnostic al Educației și Cercetării din România. Realizările prezente şi implicații pentru noi reforme în domeniu (Raportul QX)”, este asumat de ministrul Daniel David, nefiind un document al Guvernului sau al Ministerului Educației și Cercetării.

Absolvenții trebuie să se poată integra eficient pe piața muncii

„Învățământul preuniversitar obligatoriu – preșcolar-primar-gimnazial-liceal – trebuie să transfere, prin educație, cele opt competențe cheie, prin care absolvenții să devină buni specialiști, buni cetățeni și oameni satisfăcuți de propria viață. Educația antepreșcolară trebuie generalizată și regândită pentru a asigura prerechizitele necesare învățământului obligatoriu. Absolvenții trebuie să se poată integra eficient pe piața muncii (nivelul 3 de calificare după clasa a XI-a, respectiv nivelul 4 după absolvirea liceului) și/sau să-și continue studiile la nivel postliceal și/sau universitar. Formarea de resursă umană trebuie să se facă în contextul asimilării eficiente a competențelor, dar și al accentuării înțelegerii modalităţii de generare științifică a cunoștințelor declarative și procedurale și a valorilor cuprinse în acestea – lucru considerat până acum esențial, mai ales pentru învățământul superior -, pentru a-și dezvolta competențele prin învățare pe parcursul vieții și ca antidot la pseudoștiință/pseudocunoaștere”, se arată într-o sinteză a raportului.

Potrivit documentului, „sistemul național de învățământ superior trebuie să aibă ca scop formarea de resursă umană înalt calificată (calificările 5/6 – licență; 7 – master; 8 – doctorat), care să își păstreze și să își dezvolte competențele prin învățare pe tot parcursul vieții”.

„În timp ce calificările 5/6 ar trebui să genereze conexiune directă cu piaţa muncii existentă – mai specifică în domeniile cu accent vocațional și mai generală (la nivelul unei culturi generale de specialitate) în celelalte domenii -, calificările de nivel 7/8 ar trebui să accentueze specializările și astfel să dinamizeze şi să dezvolte noi segmente ale pieţei muncii. Formarea de resursă umană trebuie să se facă în contextul generării şi/sau utilizării celei mai avansate cunoașteri științifice, astfel încât absolvenţii să nu rămână prizonierii cunoaşterii asimilate în timpul studiului, cunoaștere care în timp devine depăşită, ci să înţeleagă şi modalitatea de generare a acestei cunoaşteri, pentru a se putea dezvolta, asimilând noile dezvoltări ale ştiinţei”, se menţionează în raport.

România „produce prea puțină cunoaștere”

Documentul relevă în ceea ce priveşte sistemul naţional de Cercetare-Dezvoltare-Inovare (CDI) „o arhitectură depăşită (fragmentată, greu de coordonat, prost distribuită la nivel naţional şi cu suprapuneri care frânează dezvoltarea şi iroseşte resurse), care nu atrage resurse internaţionale majore şi este vulnerabil la ‘brain drain'”.

În CDI, faţă de potenţialul pe care îl are, România, a şasea ţară a Uniunii Europene ca mărime a populaţiei, „produce prea puţină cunoaştere, din cunoaşterea produsă prea puţină este de calitate, iar din cunoaşterea de calitate prea puţină este de concepţie românească”.

„În plus, resursa umană este demotivată şi angajată uneori necompetitiv. Prin reformele propuse, arhitectura sistemului naţional de CDI va include actori diverşi, dar (a) cu misiuni diferite – satisfăcând astfel mai bine nevoile ţării, (b) cu coordonări între ei, care să genereze cunoaştere cumulativă performantă, fără suprapuneri care să consume resurse şi (c) cu o masă critică mai mare – contând la nivel de competitivitate şi clasamente internaţionale şi eficientizând costurile. Resursa umană va deveni mai competitivă şi mai bine finanţată. După reformele propuse, sistemul naţional de CDI va genera cunoaştere ştiinţifică avansată, cu impact asupra inovaţiilor tehnologice şi culturale”, se punctează în document.

Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):

Canalul Whatsapp Parenting 2.0

Cursuri gratuite de înot pentru copii. Cine poate beneficia

0
Sursa foto: Freepik.com

1.500 de elevi de gimnaziu vor putea urma cursuri gratuite de înot în cadrul proiectului „Academia Sportului”, în perioada 7 – 29 iunie, anunță Primăria Capitalei.

Potrivit Radio București FM, proiectul lansat de PROEDUS se adresează elevilor din clasele V – VIII, înscriși în unitățile de învățământ din București sau care au domiciliul în Capitală.

Înscrierile se fac online, până pe data de 25 mai, în limita locurilor disponibile şi a bugetului alocat, în baza principiului „primul venit, primul servit”, aici, pe site-ul oficial.

Cursurile se vor desfășura de două ori pe săptămână, în următoarele intervale orare:

  • Luni – vineri, între orele 16:00 – 19:00;
  • Sâmbătă – duminică, între orele 9:00 – 19:00

Programările vor fi stabilite de PROEDUS, în funcție de numărul de participanți și de nivelul acestora.

Proiectul are o capacitate maximă de 1.500 de elevi, organizați în 100 de grupe a câte 10 – 15 participanți, împărțite pe niveluri de competență: începător, mediu și avansat.

Repartizarea pe grupe se va realiza în perioada 26 mai – 6 iunie, urmată de publicarea listelor pe site-ul instituției.

Citește și:

Viața sănătoasă începe din copilărie. 7 obiceiuri sănătoase recomandate de medici pentru copii

Cum să motivezi copilul pentru succes. 2 strategii de la Laura Markham

37 de activități pe care să le faci cu copilul primăvara aceasta

 

Fii la curent cu articolele pe care le publicăm abonându-te la canalul nostru de WhatsApp (apasă clopoțelul din dreapta sus):

Canalul Whatsapp Parenting 2.0

 

Sursa foto: Freepik.com