Mirela Retegan este autoare și fondatoarea Gașca Zurli, cea mai cunoscută trupă de spectacole pentru copii din țară. Însă, lucrurile nu au fost mereu așa. În spatele succesului de astăzi, se află experiențe dificile legate de parcursul său școlar.
Tanti Prezentatoarea a povestit, într-o postare pe pagina sa de Facebook, cum a ajuns să se îmbolnăvească din cauza stresului resimțit în timp ce învăța pentru a fi admisă la specializarea dorită.
„Există viață dincolo de examen!”, își începe Mirela Retegan postarea. Ea spune că nu a luat toate examenele pe care le-a susținut. „Ba chiar am picat de câteva ori rău de tot. Examene care pentru alții pot părea decisive, eu le-am ratat.”
Concret, în loc să intre la liceul pedagogic din Cluj, unde și-a dorit, fondatoarea Zurli a fost repartizată la „ultimul liceu” din Dej. Iată ce s-a întâmplat mai exact:
„Am fost sub linie la examenul de admitere în liceu. Am dat admitere la Cluj la Pedagogic. Eram 700 pe 20 de locuri. Nu am fost printre cei 20. Iar repartiția m-a trimis la Dej la ultimul liceu din oraș, liceul Agricol profil mecanică. Ultimul, ultimul, ultimul liceu, adică tot ce putea fi mai rău. Sigur că eram copii foarte buni respinși cu medii mari de la licee foarte bune și cu locuri puține, dar nu eram vârfuri.
În vremurile acelea aveam câteva variante să facem o meserie: sanitar, pedagogic, economic… și cam atât.”
Alergii și crize de spasmofilie din cauza emoțiilor
Ambițioasă din fire, Mirela Retegan nu s-a mulțumit cu acest rezultat. Ea a depus mari eforturi pentru a fi admisă la filologie. A reușit, însă cu prețul sănătății sale. Crizele de spasmofilie și alergiile care au adus-o de mai multe ori la spital erau declanșate de emoții, de stres.
„La treaptă m-am străduit foarte, foarte, foarte tare și am intrat pe cele 40 de locuri de la filologie, după care am stat 3 luni prin spitale, urmând să descopere doctorii de la ce făceam crize de spasmofilie. Într-un târziu, după ce am ajuns de câteva ori la urgență la un pas de moarte, au acceptat că alergiile mele nu erau declanșate nici de lapte, nici de ouă, nici de zahăr, ci de emoții. Orice bucurie sau tristețe care îmi aduceau în corp mai multă adrenalină îmi făceau atât de mult rău, că puteam ajunge la urgență cu față umflată și la un pas de asfixiere”, povestește Mirela Retegan.
Ea continuă: „Am pus atâta presiune pe mine până când m-am îmbolnăvit, disperată să merg pe drumul pe care mi-l arătau condițiile, fără să pot să mă gândesc la faptul că eu am drumul meu. M-a costat mult prea mult să repar ceea ce s-a stricat în echilibrul meu din cauza acestor presiuni. Și-am înțeles că un examen nu-ți asigură viața, dar poate să ți-o țină agățată de un fie de păr.”
Sfaturi de la Mirela Retegan pentru părinți în perioada examenelor copiilor
Potrivit fondatoarei Gașca Zurli, examenele nu pot fi definitorii pentru viitorul unui copil. Asta și deoarece, în opinia sa, „mai bine de jumătate din programa școlară nu te pregătește nici pentru carieră, nici pentru viață”.
În acest context, „Câți părinți au curajul să le spună copiilor lor că nu trebuie să ia cea mai mare notă din clasă, din școală, din cartier, oraș sau țară?”, întreabă Mirela Retegan.
Iată ce sfat le dă ea părinților copiii cărora trec prin perioada de examene:
„Eu aș vrea să le spuneți că v-ați bucura să ia cea mai mare notă pe care o pot lua, astăzi. Și că orice subiect ar fi, să nu uite că nu e subiectul vieții, ci viața e subiectul care o să-i supună la muuuulte examene, de acum înainte.
Dați-le cea mai sinceră și puternică îmbrățișare și afișați-vă pe chip cel mai liniștitor zâmbet.
Până la urmă, dincolo de orice examen, ii vreți sănătoși.”
La finalul postării, Tanti Prezentatoarea le-a urat elevilor clasei a VIII-a care încep, astăzi, probele Evaluării Naționale, baftă, să fie inspirați și să își amintească tot ce au învățat.
155.820 de elevi absolvenți ai clasei a VIII-a din toată țara susțin astăzi proba scrisă la Limba română, prima probă din Evaluarea Națională 2022.
În sfârșit, a sosit multașteptata vacanță de vară! Copiii sunt foarte fericiți că, pentru următoarele trei luni, nu mai trebuie să se trezească devreme, nu au de făcut teme în fiecare zi și că pot petrece mai mult timp făcând ce le place.
În același timp, însă, organizarea programului copiilor în vacanța mare reprezintă o provocare pentru părinți. Cei mai mulți dintre copii sunt foarte atrași de ecrane. Iar anii de pandemie, cu toate lunile de școală online, i-a apropiat pe cei mici și mai mult de tehnologie.
Bun. Chiar dacă situația nu e tocmai roz, nu ne speriem noi din atâta lucru, nu-i așa? Dimpotrivă, ne mobilizăm de acum, de la începutul vacanței, pentru a ne asigura că le oferim copiilor activități interesante offline.
În acest articol, mă voi opri la 5 tipuri de activități care, cu un pic de organizare, pot fi bifate toate vara aceasta.
Pentru și mai multă siguranță, în cazul în care unele nu pot fi realizate din lipsa condițiilor sau din cauza bugetului restrâns, am pregătit și alternative mai accesibile.
5 lucruri de făcut cu familia în vacanța de vară
1. Vacanță la mare
Unii părinți abia așteptau să ia copiii vacanță ca să plece la mare. Adevărul este că vremea este caldă din luna iunie și relaxarea de care ne putem bucura pe litoral nu se compară cu nimic.
Unul dintre lucrurile care îmi plac foarte mult la mare este conectarea cu toate cele 4 elemente concomitent: pământul, apa, aerul și focul. Toate ne ajută să fim conectați cu natura, cu mediul înconjurător și cu noi înșine.
Cu siguranță, multe familii și-au rezervat deja perioadele de vacanță la mare pe litoralul românesc, în Bulgaria, Grecia, Turcia, Egipt sau în alte țări.
Dacă încă nu ai programat o vacanță la mare, are sens să te gândești să-i oferi copilului tău această experiență vara aceasta. Dacă bugetul reprezintă o problemă, poți lua în calcul să luați cazare pe litoralul românesc în timpul săptămânii, când prețurile sunt mai mici decât în weekend. În ciuda multor glume despre prețurile piperate de pe litoralul românesc, poți găsi oferte accesibile.
O altă variantă este să mergeți la mare cu trenul, pentru o singură zi, fără să rămâneți peste noapte.
Alternativa pentru vacanța la mare este să mergi cu copilul la ștrand, la un bazin sau la Therme, dacă locuiești în București și în împrejurimi.
Alege o variantă potrivită familiei tale, bugetului vostru și vârstei copilului/copiilor în care cei mici să se bălăcească și să se relaxeze în apă și la soare.
2. Vacanță la munte
Anul trecut, în acele câteva zile în care am fost în vacanță la munte, în zona Bran, m-am bucurat de zile răcoroase exact în perioada în care în București era cod roșu de caniculă. La noi, ploua cu tunete în fiecare zi, după care ieșea soarele și în scurt timp soarele de vară usca băncile și șezlongurile.
Cred că asta îmi place cel mai mult vara la munte: aerul proaspăt și diminețile și serile răcoroase.
În plus, la munte poți face drumeții cu copiii, oferindu-le posibilitatea să exploreze natura, să cunoască plantele, copacii, insectele, animalele.
La fel ca și în cazul vacanței la mare, nu e obligatoriu să stai o săptămână întreagă. Dacă bugetul este restrâns, poți alege să mergeți câteva nopți la o pensiune în timpul săptămânii.
Sau chiar poți lua trenul sau un maxi taxi și să faceți o excursie de o zi la munte. Indiferent ce variantă alegi, te asigur că veți rămâne cu amintiri frumoase!
3. Vacanță la țară
Fericiți sunt copiii care mai au bunici la țară! Ei se pot bucura de viața liniștită de la sat, de animalele și păsările domestice și pot gusta fructe direct din copac. De asemenea, copiii pot fi implicați în îngrijirea păsărilor și a animalelor, precum și în anumite munci agricole potrivite vârstei lor.
Așa că, dacă ai părinți, socri, unchi sau mătuși la țară, e musai să le faci o vizită împreună cu copiii vara aceasta.
Ce faci dacă nu ai rude la țară? O idee ar fi să cauți o pensiune care are animale domestice. O altă idee, dacă locuiești în zona Capitalei, este să mergi cu copilul/copiii la Ferma Animalelor.
4. Vacanță în oraș
În funcție de unde locuiești, aceasta poate însemna:
Vacanța la oraș, dacă locuiești la țară – Dacă aveți rude la oraș, programați să petreceți câteva zile împreună, timp în care să vizitezi cu copilul/copiii obiectivele importante și poate chiar să participați la evenimente care se organizează în perioada respectivă.
Vacanța într-un alt oraș, dacă locuiești într-un oraș – Puteți merge într-un city break fie într-un oraș din România în care nu ai mai fost demult sau poate chiar niciodată și pe care ți-ar plăcea să-l vizitezi. Sau puteți vizita un oraș din străinătate – una dintre capitalele europene, de exemplu.
Vacanța în orașul vostru – Aceasta este alternativa pentru bugetul restrâns. De asemenea, este ceea ce poți face în perioadele în care tu și copiii sunteți în oraș. Dacă locuiești în București sau într-un oraș mare, urmărește evenimentele care se organizează, deoarece multe sunt gratuite și sunt dedicate copiilor. În felul acesta, vă puteți distra fără ecrane, fără să părăsiți localitatea și fără să cheltuiești niciun ban.
5. Vacanță în casă
Cu siguranță, vor fi zile în care veți prefera să petreceți cea mai mare parte din timp în casă. E firesc, odihna înseamnă și să-ți dai timp liber, fără program, fără să fie nevoie să faci ceva anume.
În acele momente, poți limita timpul petrecut de copii la ecrane propunându-le activități interesante potrivite vârstei și intereselor lor. Atenție, pentru a fi eficiente, este nevoie ca tu să fii prezent/ă în activități, în timp ce vă jucați. Astfel, copiii vor simți că se conectează cu tine și că își umplu rezervorul de iubire.
Partea frumoasă este că, atunci când copiii sunt deconectați de ecrane și sunt conectați la părinții lor și la lumea din jurul lor, ei își manifestă creativitatea naturală. Astfel, copiii au capacitatea de a transforma orice obiect într-o jucărie și de a găsi un pretext de joacă în orice context. Tot ce ai de făcut este să-i urmezi în această călătorie liberă și veți descoperi și vă veți imagina lucruri minunate împreună!
Făcând aceste 5 lucruri cu copilul/copiii în această vacanță de vară, le vei asigura amintiri de neuitat împreună cu familia!
A început vacanța de vară. Dacă ai copii la școală sau la grădiniță, ai nevoie să știi când începe școala în 2022, pentru a-ți planifica vacanțele și organizarea timpului.
Astfel, anul școlar 2022-2023 va începe luni, 5 septembrie 2022 și șe va încheia pe 15 septembrie 2023.
Totodată, structura anului școlar este una modificată complet. Anul de învățământ nu va mai fi structurat pe semestre sau trimestre, ci pe module. Între acestea, elevii și preșcolarii vor avea vacanțe.
Iată care este structura anului școlar 2022-2023, stabilită prin ordin al ministrului Educației:
Cursuri – de luni, 5 septembrie 2022, până vineri, 21 octombrie 2022
Vacanță – de sâmbătă, 22 octombrie 2022, până duminică, 30 octombrie 2022
Cursuri – de luni, 31 octombrie 2022, până joi, 22 decembrie 2022
Vacanța de iarnă – de vineri, 23 decembrie 2022, până duminică, 8 ianuarie 2023
Cursuri – de luni, 9 ianuarie 2023, până vineri, 3 februarie 2023, respectiv vineri, 10 februarie 2023, sau vineri, 17 februarie 2023, la decizia inspectoratelor școlare
Vacanță – o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare în perioada 6 – 26 februarie 2023
Cursuri – de luni, 13 februarie 2023, respectiv luni, 20 februarie 2023, sau luni, 27 februarie 2023, la decizia inspectoratelor școlare, până joi, 6 aprilie 2023
Vacanța de Paște – de vineri, 7 aprilie 2023, până marți, 18 aprilie 2023
Cursuri – de miercuri, 19 aprilie 2023, până vineri, 16 iunie 2023
Vacanța de vară – de sâmbătă, 17 iunie 2023, până duminică, 3 septembrie 2023
Vacanța din februarie
La finalul lunii mai, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că vacanța din februarie a fost stabilită în toate județele țării.
Așadar, unitățile de învățământ din județe vor avea vacanța din luna februarie 2023 după cum urmează:
În a doua săptămână din februarie, 6 – 12 februarie 2023 – București și județul Suceava
În a treia săptămână din februarie, 13 – 19 februarie 2023 – județele Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Călărași, Cluj, Dâmbovița, Gorj, Hunedoara, Teleorman, Prahova
În ultima săptămână din februarie, 20 – 26 februarie 2023 – restul de 30 de județe nemenționate mai sus
„Școala Altfel” și „Săptămâna Verde”
Pe data de 5 octombrie, cu ocazia Zilei internaționale a educației și în zilele de sărbătoare legală nu se organizează cursuri.
Potrivit ordinului de ministru, programul național „Școala altfel” și programul „Săptămâna verde” vor fi organizate în perioada 27 februarie – 16 iunie 2023, timp de câte 5 zile consecutive lucrătoare. Planificarea perioadelor este decisă de fiecare unitate de învățământ, fără să se suprapună.
Excepție fac clasele din învățământul liceal filiera tehnologică, din învățământul profesional și din învățământul postliceal. În perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde”, aceste clase vor organiza activități de instruire practică.
„Când le oglindim emoțiile și le validăm experiența, copiii își găsesc forța de-a înfrunta greutățile și realitatea”, afirmă psihologul, psihoterapeutul relaționat și autorul Gáspár György, într-o postare publicată pe contul său de Facebook.
Potrivit specialistului, atunci când părinții reușesc să oglindească și să valideze emoțiile pe care le simt copiii, cei mici simt o reală ușurare „să descopere că sentimentele lor sunt „normale”, că reprezintă a parte firească a existenței umane.”
În acest context, Gáspár György afirmă că părinții, îngrijitorii și alți adulți care interacționăm cu copiii „avem nevoie de un dram de educație emoțională și de înțelepciune ca să ne dăm seama că toate emoțiile și sentimentele copiilor (și ale noastre) sunt legitime și au sens.”
Teoretic, ar trebui să fie simplu, nu-i așa? Mai ales că din ce în ce mai mulți părinți înțeleg importanța unei educații emoționale sănătoase a copilului. Totuși, practica se dovedește dificilă pentru numeroși părinți.
De ce educația emoțională sănătoasă e o provocare pentru părinți?
Psihoterapeutul relațional explică de ce pentru majoritatea adulților care educă sau lucrează cu copii este atât de dificil să schimbe abordarea față de emoții.
„Pentru majoritatea dintre noi, este o provocare să implementăm această viziune, în relația cu copiii, pentru că experiența personală și mesajele pe care le-am primit în propria copilărie ne trimit într-o direcție opusă”, precizează Gáspár György.
Potrivit expertului, iată cum s-au derulat lucrurile în copilărie pentru majoritatea dintre noi:
1. Adesea, ni s-a spus că emoțiile negative sunt „rele”
2. Drept urmare, dacă le simțim, ceva este rău în noi
3. Asta a generat, în timp, o frică față de frică, rușine față de tristețe, vinovăție față de furie sau invidie ș.a.m.d.
4. De asemenea, s-ar putea să fi fost induși în eroare. De exemplu, când simțeam durere, eram încurajați să ne punem un zâmbet pe față și să strângem din dinți. Când eram cuprinși de frică, ni se spunea că totul este doar în capul nostru. Când simțeam ură, ni se inducea că este doar puțină antipatie.
5. Astfel, mulți dintre noi „am învățat să pretindem că ne este bine și suntem cu adevărat fericiți, deși realitatea noastră emoțională ne comunica altceva”, spune Gáspár György.
În aceste condiții, în opinia cunoscutului psiholog, avem nevoie noi, adulții, de educație emoțională: „Psihologia relațiilor ne transmite că avem nevoie de educație emoțională, pentru că emoțiile fac parte din patrimoniul nostru genetic, iar dacă nu le descifrăm limbajul ajungem să ne mințim noi pe noi”.
La finalul postării sale, Gáspár György îl citează pe autorul dr. Haim Ginott: „Peștii înoată, păsările zboară, iar oamenii simt”.
În fiecare duminică, de la ora 11:00, Gáspár György abordează diferite subiecte de interes pentru părinți în emisiunea , la Europa FM. Edițiile anterioare ale emisiunii rămân înregistrate și pot fi ascultate oricând.
Cum ți se pare abordarea psihologului și autorului Gáspár György? Dacă rezonezi cu el, poate că vrei să afli mai multe despre cărțile pe care le-a publicat până acum:
Nu putem jeli ceea ce nu ne permitem să simțim. Cu alte cuvinte, pentru a ne încheia copilăria dureroasă, ne mai rămâne să simțim trăirile înghețate ale copilului abandonat din noi. Și să ne reamintim că toate acele lucruri care nu s-au întâmplat – grija, atenția, prețuirea și protecția – pot fi, pentru sufletul copilului, la fel de dureroase precum cele care s-au întâmplat – abuzul, respingerea, indiferența și violența.
„Cartea îmbină perspicacitatea clinică și inteligența analitică, fiind o neprețuită sursă de informații pentru cei care lucrează în domeniul sănătății mintale, dar mai ales pentru părinți. O recomand cu căldură”, spune Dr. Frank M. Dattilio, profesor asociat în Departamentul de Psihiatrie al Școlii de Medicină de la Harvard, specialist în terapie cognitiv-comportamentală.
În această carte, „psihologia științifică și narațiunea se iau de mână, pentru a descoperi o parte din sensul vieții. Am pornit la drum cu intenția să dezvălui lumii povestea a doi oameni: simțirile, gândurile, atitudinile, dialogurile, comportamentele, obiceiurile și destinul lor. Un „el“ și o „ea“, la fel ca noi toți – cu îndoieli și frici, cu amintiri dureroase și regrete care nu mai mor odată, cu pete pe suflet și măști care ascund traume. Apoi am realizat că, în narațiunea acestei cărți, am cuprins nenumărate povești auzite în cabinet, am dat voce durerii sfâșietoare și am aprins flacăra curajului și a asumării. Vei găsi în paginile cărții, o sumă de învățăminte. (…) O altă parte reprezintă concluzii ale cercetărilor făcute în ultima jumătate de secol, de oamenii de știință din zona psihologiei relaționale și a psihogenealogiei”, spune autorul despre această carte.
Suntem oameni și avem nevoie de un spațiu interior în care să ne simțim în siguranță, în care să ne refugiem pentru scurt timp, ca mai apoi, ghidați de curaj, compasiune și conectare, să revenim în lumea exterioară pentru a ne trăi viețile din plin. Această carte te poate ajuta să descoperi că dincolo de emoții, gânduri și provocările vieții nu se află sfârșitul lumii, ci chiar începutul ei.
Starea de prezență conștientă ne ajută să vedem ceea ce este invizibil – durerea noastră. Iar când îți vezi durerea, este greu să mai fugi de tine. Atunci începe vindecarea și pornești pe calea care te duce spre adevărata pace interioară.
Cartea este un ghid – personal și practic în același timp – pentru a ne îmbrățișa temerile, îngrijorările și durerea. Astfel, purtați de starea de prezență conștientă, ajungem la Sinele nostru real.
„Cartea este o pledoarie pentru reciprocitate, autorul folosind teorii explicative și date științifice, experiențe personale – dând cărții nuanțe convingătoare preluate din capitalul relațional personal – amintind mereu nevoia de a lupta pentru construirea și menținerea unei vieți sănătoase de relație. (…) Gaspar Gyorgy a ales iubirea, cea mai delicata, misterioasă, complicată și dificilă realitate a domeniului relațiilor. El se definește ca fiind un „reparator”, doritor de a evalua, verifica și ajusta relațiile, cerând în psihoterapia de cuplu pe care o practică luciditate și dorința de schimbare spre bine. Cartea lui este dedicată celor care ajung să creadă/știe că o relație trebuie cultivată cu multă grijă pentru că altfel, asemenea unei plante, ea se usucă și piere”, spune despre această carte Aurora Liiceanu, doctor in psihologie și autoare a volumului „Ea și El. Biografia unei relații”.
Vara și-a intrat în drepturi, iar copiii mici și mari sunt puși pe distracție. Dacă nu ai reușit să-i iei cadou de 1 iunie copilului tău din cauza programului încărcat sau a bugetului restrâns, nu e totul pierdut! În această perioadă, lanțul de magazine de jucării SMYK All for Kids are reduceri consistente.
(Și îți oferă și șansa de a alege jucării în valoare de 200 de lei participând la concursul nostru.)
Cu această ocazie, am făcut o vizită la fața locului, mai exact, la magazinul SMYK All for Kids din Mega Mall, București. Chiar dacă am ajuns în prima parte a zilei, în jurul orei 11:00, am văzut că magazinul nu a dus nicio clipă lipsă de clienți. Așadar, ne putem imagina ce se întâmplă seara, mai ales acum, la începutul verii.
Înainte să-ți spun și să-ți arăt ce am descoperit, încep cu ce mi-a plăcut în magazin:
atmosfera relaxată
bunăvoința vânzătoarei
organizarea jucăriilor pe rafturi astfel încât să fie vizibile și ușor de găsit
jucării de toate tipurile pentru băieți și fete de la 0 la 14 ani
varietatea mare de produse
numeroase branduri de jucării și materiale educative în același loc
calitatea produselor
Idei de jucării la un preț mai mic
PONT: Înainte de a merge în magazinul SMYK All for Kids din zona ta, intră pe catalogul cu jucării la preț mai mic. Astfel, vei ști exact ce să cauți în magazin dacă îți dorești să profiți de reduceri.
Apoi, știm că e mai bine să ai lista de cumpărături pregătită dinainte, că nu știi ce îți mai face cu ochiul în magazin. Adevărul este că, dacă tu ai mai reuși să te abții, s-ar putea ca cel mic, dacă mergi cu el, să nu reușească, având în vedere câte jucării și activități va descoperi 🙂
Acum, te invit alături de mine într-o scurtă excursie prin magazin ca să descoperim împreună reducerile:
1. Atât eu, cât și Emanuel (9 ani) iubim să ne jucăm cu plastilina! Am modelat, pe parcursul timpului, trenulețe, mașini, floricele, omuleți, animale reale și imaginare. Am bucătărit și am organizat petreceri din plastilină cu seturi speciale. În această perioadă, setul Play-Doh pentru creații în bucătărie are prețul redus cu 10 lei, până la 79,99 lei.
2. Fiecare copil are preferințele sale de jucării, Al meu, în ciuda vârstei, încă se bucură de plușuri și aproape de fiecare dată când le vede în magazine, găsește unul pe care să-l vrea.
O jucărie potrivită atât pentru cei mici, cât și pentru copilașii mai mari care iubesc pufoșeniile este cățelușul interactiv Alex, de la Smiki, marca proprie a lanțului SMYK All for Kids. Prețul este de 64,99 lei, cu 15 lei mai mic decât prețul de bază.
3. Special pentru copiii cărora le place să cânte sau care se antrenează de pe acum să devină vedete. Și ce dacă deocamdată dau spectacole în sufragerie sau în fața bunicilor? Visele pot deveni realiatte atunci când credem în ele, nu-i așa?
Microfonul Superstar de la Smiki este și el redus cu 15 lei și îl găsești la 34,99 lei. Microfonul este interactiv și redă melodii vesele.
4. Dacă încă nu ai acasă jocul de societate Monopoly, poți profita de reducerea de 40 de lei, de la 179,99 lei până la 139,99 lei, pentru a-i oferi copilului ocazia de a învăța despre bani și despre antreprenoriat. Noi avem Monopoly de vreo 3 ani, într-o altă variantă, și este întotdeauna o alegere bună de a petrece timpul împreună cu copilul.
5. Meghan este o păpușă interactivă cu accesorii, dimensiune 43 cm., marca Smiki. Meghan mișcă veselă din cap și fredonează melodii în timp ce este purtată în brațe și îmbrățișată. Atunci când este apăsat pe burtică, bebelușul de jucărie începe să cânte și să emită sunete. Iar când este întinsă, închide ochii și adoarme. Păpușa poartă o căciuliță, un body roz și o rochiță cu stele. Hăinuțele sunt detașabile. Setul mai include un biberon, o pernă și o păturică și poate fi achiziționat în această perioadă cu 129,99 lei, preț redus de la 159,99 lei.
6. Unii bebeluși nu suportă să facă baie, ceea ce le dă muulte bătăi de cap părinților. O soluție pentru ca băița de seară să fie un moment plăcut și așteptat este suportul anatomic pentru cădiță Tega Baby. Se găsește în magazinele SMYK All for Kids în două variante de culori, acum la prețul de 22,99 lei, comparativ cu prețul obișnuit de 27,99 lei.
7. În ouăle Rainbocorns, copiii găsesc câte o jucărie de pluș cu surprize. Dăcă fetiței sau băiețelului tău îi plac surprizele, prețul unui asemenea ou este acum de 64,99 lei, cu 15 lei mai mic decât îl vei găsi de obicei.
8. Emanuel a trecut de vârsta la care se juca încontinuu cu mașini de pompieri, buldozere, excavatoare, mașini de gunoi. Îmi aduc aminte cu drag de acea perioadă. Și mă bucur că le-a avut atunci la dispoziție pentru a-și exprima pofta de joacă. În fotografia de mai jos este o mașină de pompieri Smiki, cu accesorii, la 49,99 lei, preț redus de la 59,99 lei. În această serie, la același preț mai găsești buldozere galbene și mașini de poliție albastre.
9. Ravel Tales – ghemul fermecat cu surprize – este o jucărie creativă pentru copiii începând cu 5 ani. Repriza de joacă pornește cu desfășurarea ghemului pentru a descoperi cele 9 surprize. Copiii pot crea 3 brățări împletite, o zgardă pentru plușul animal de companie pe care îl găsesc, 2 pom pom și un pat de pernă pentru pluș. Reducerea este de la 69,99 lei până la 59,99 lei.
10. Păpușa majoretă Rainbow High Jade Hunter. Pachetul mai cuprinde ținuta completă de majoretă, o pereche de pantofi, șosete, pampoane și o perie de păr. Păpușa poate fi cumpărată cu 119,99 lei, preț redus de la 139,99 lei.
11. Enchantimals este un set care conține o păpușă și un animăluț. Sunt diferite păpuși disponibile, la 59,99 lei, cu 10 lei mai ieftine decât în mod obișnuit.
12. Iată și ceva pentru micii războinici. Nerf Blaster Elite 2.0 Commander este conceput pentru viteză în luptă. Blasterul are încărcare de tip cilindru rotativ ce poate ține până la 6 dartsuri. Pachetul include 12 săgeți Nerf oficiale, suficient pentru a încărca tamburul și 6 săgeți pentru a le ține în apropiere pentru reîncărcări. Reducerea este de 40 de lei, astfel încât poți găsi jucăria la 89,99 lei.
13. Și acum, e timpul să vină Poliția! Iată un set de joacă ce poate captiva băiețeii: Stația de poliție Superzings, seria Rivals of Kaboom. Secția de poliție e dotată cu un echipament de tragere gata de actiune. Setul cuprinde, pe lângă secția de poliție, două figurine exclusive, Căpitanul Justice și răufăcătorul ChuckChain și o motocicletă. În această perioadă îl găsești la SMYK All for Kids la doar 99,99 lei, cu o reducere de 30 de lei.
14. De ce doar adulții ar trebui să se gospodărească prin casă? Încurajează-ți copilul să se implice în treburile casnice cu setul de unelte Smiki, mai ales că reducerea este de 15 lei, până la 44,99 lei. Setul include 13 elemente din plastic sigure pentru copii: trusă, fierăstrău, șurubelniță, cheie, clește, ciocan, plăci de plastic și șuruburi.
Cum ți s-a părut excursia prin magazin? 🙂
Acestea sunt doar câteva dintre jucăriile și activitățile pe care le poți găsi la un preț mai mic în această perioadă. Răsfoiește catalogul cu lista completă AICI.
Și, când descoperi ceva ce te interesează, dintre pozele de mai sus sau din catalog, îți sugerez să nu amâni foarte mult drumul la SMYK All for Kids, deoarece produsele se găsesc în limita stocului disponibil și tot mai mulți părinți află de aceste reduceri.
Sau participă la concurs!
De ce nu, poate că te vei număra printre norocoșii care vor câștiga unul dintre cele două vouchere în valoare de 200 RON fiecare, cu care pot cumpăra jucării pentru copiii lor.
Brandul polonez SMYK All for Kids este prezent în România din 2009. În prezent, are 26 de magazine în 18 orașe.
Ită, așadar, unde poți găsi jucăriile SMYK fie că vei câștiga un voucher de 200 RON, fie că dorești să prinzi prețurile mici: București (AFI Cotroceni, ParkLake Shopping Center, MegaMall, Promenada Mall, Fashion House Outlet Militari, Colosseum Mall şi Militari Shopping), Constanța (Vivo! Mall, City Park), Ploiești (AFI), Galați (Shopping City), Timișoara (Shopping City), Deva (Shopping City), Oradea (Prima Shops), Bistrița (Retail Park B1), Satu Mare (Shopping City), Sibiu (Shopping City şi Promenada Sibiu), Baia Mare (Value Centre), Piatra Neamț (Shopping City), Târgu Jiu (Shopping City), Târgu Mureș (Shopping City), Târgoviște (Dâmbovița Mall), Brăila (Brăila Mall), Brașov (Afi Brașov) și Craiova (Electroputere Parc).
SMYK All for Kids oferă o gamă largă de jucării, îmbrăcăminte și încălțăminte, accesorii și alte produse esenţiale pentru copiii cu vârste între 0-14 ani. Ce apreciază părinții și copiii la acest lanț de magazine este disponibilitatea tuturor produselor dorite de copii într-un singur loc.
Companiile și instituțiile care angajează elevi și studenți pe perioada vacanței beneficiază de stimulente financiare de la stat.
Stimulentul financiar se calculează lunar și este egal cu 50% din valoarea indicatorului social de referință (ISR) al asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă, au precizat reprezentanții Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), într-un comunicat de presă.
Valoarea actualizată a ISR în 2022 este de 525,5 lei. Astfel, valoarea stimulentului financiar acordat angajatorilor ar fi de 262,75 lei.
Condițiile de acordare a stimulentului financiar
Elevii și studenții pot fi angajați pe perioada vacanțelor. Stimulentul financiar poate fi acordat pentru o perioadă de cel mult 60 de zile lucrătoare într-un an calendaristic, pentru fiecare elev și student cu contract de muncă.
Diferența dintre stimulentul lunar acordat de stat și salariu este acoperită din fondurile angajatorului.
Beneficiază de acest stimulent financiar angajatorii care încadrează în muncă elevi și studenți în baza:
a).unui contract individual de muncă pe durată determinată, egală sau mai mică decât durata vacanței. Contractul de muncă trebuie să fie cu normă întreagă sau cu timp parțial.
b).unui contract de muncă temporară. Se aplică doar dacă durata misiunii de muncă temporară este egală sau mai mică decât durata vacanței.
În cazul tinerilor care nu au împlinit încă 18 ani, contractul individual de muncă pentru 6 ore pe zi și 30 de ore pe săptămână se consideră cu normă întreagă.
Pentru a beneficia de acordarea stimulentului financiar, angajatorii trebuie să încheie o convenție cu agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană sau din București, în termen de 30 de zile de la angajarea elevilor și studenților.
Atenție, nu beneficiază de stimulentul financiar:
angajatorii care încadrează în muncă elevi şi studenți înainte de începerea vacanței stabilite potrivit legii pentru elevii și studenții respectivi
angajatorii care au beneficiat deja, pentru elevii și studenții respectivi, de stimulentul financiar timp de 60 de zile lucrătoare în cursul anului calendaristic.
Angajatorii pot obține informații suplimentare de la agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă, respectiv agenția municipiului București.
În ce măsură scenele de violență și tortură din operele literare clasice pe care le predau profesorii în școală pot afecta echilibrul emoțional al copiilor?
În ce măsură mai este potrivit ca elevii să studieze opere literare și scene explicite de cruzime sau de violență domestică, într-o perioadă în care violența în familie și cruzimea sunt condamnate?
Sunt întrebări care apar periodic pe agenda publică. Un val de indignare s-a răspândit pe internet, după apariția unor informații despre scenele de tortură descrise detaliat în manualul de limba și literatura română de clasa a V-a.
Părinții afirmă că textul legendei populare „Moartea lui Constantin Brâncoveanu”, în care este descrisă tortura și execuția domnitorului Țării Românești, este mult prea dur pentru un copil de 12 ani.
„Zilele trecute făceam temele împreună și, la limba română, aveam de studiat legenda populară. Textul propus în manual e „Moartea lui Constantin Brâncoveanu”. Nu e un text mare, așa că l-am parcurs împreună seara. Am rămas însă șocată de descrierea din acest text și am văzut cât de afectat a fost și copilul. Este descris momentul în care fiilor lui Brâncoveanu le sunt tăiate capetele sub privirile acestuia, iar băiatul meu părea că evită să-și imagineze duritatea unei astfel de scene. A rămas însă mut atunci când este descrisă decapitarea unuia dintre fiii lui Brâncoveanu, când ni se spune cum cade acel cap tăiat și sângele ce țâșnește îl stropește pe sultan. Am simțit cum copilul încerca să evite să-și imagineze acest moment. La finalul, textul devine și mai dur. Ni se spune cum este torturat Brâncoveanu, că este jupuit, că pielea acestuia este umplută cu paie și târâtă prin noroi. În acest moment, copilul era deja înmărmurit și îi simțeam din plin disconfortul emoțional prin care trecea”, a povestit o mamă, pentru Fanatik.ro.
Iată paginile care au stârnit criticile părinților:
Ce spun profesorii și psihologii despre scenele cu conținut sângeros predate la școală
Jurnaliștii de la Fanatik.ro au cerut opinii de la mai multe cadre didactice și psihologi. Părerile sunt împărțite. Iată câteva fragmente:
„Vorbim de un text oarecum clasic, adică nu putem să renunțăm la tot ceea ce înseamnă literatura română pentru că are și … de fapt, literatura în sine reflectă viața. Acuma, teoriile acestea despre adecvare la vârstă în funcție de un anumit grad de violență există în dezbatere firește, însă nu știu dacă în acest caz se pune problema atât de radical.” – Horia Corcheș, profesor de limba română
„Nu poți ciunti textele literare încât să rămână din ele doar fragmentele care surprind frumosul existenței, ar însemna îi mințim pe elevi că viața are doar aspecte pozitive și le-am oferi o imagine idilică care nu-i pregătește deloc pentru viață. Ceea ce este important când predăm un text literar este ca noi, profesorii, să punem accentul pe valorile pe care acesta le promovează. Da, sunt scene violente în legenda despre moartea lui Constantin Brâncoveanu, dar miza textului este tocmai aceea de a surprinde capacitatea de sacrificiu în numele patriotismului, a unei idei, a unei credințe.” – Monica Halaszi, profesoară
„Avem scene cu conținut sângeros, macabru si grotesc încă păstrate în programa școlară și predate la clasele de gimnaziu care nu fac niciun bine elevului nici din punct de vedere educațional si nici psihologic. Descrierea în detaliu a unor crime și a morții fie că vorbim de Iisus, Constantin Brâncoveanu, eroul din Baltagul nu au nicio relevanță psihologică.” – Mihai Copăceanu, psiholog
„Copiii își imaginează, își reproduc ceea ce citesc, iar vizualizând această scenă ei pot să fie afectați, în sensul că au gânduri repetitive legate de aceste scene, deci ruminează gânduri despre ce s-a întâmplat, au frânturi de imagini pe care textul le-a produs, și chiar pot să ajungă să aibă coșmaruri.” – Karen Rosner, psiholog
Astfel, ne aflăm în toiul conflictului dintre două valori.
Pe de o parte, avem valoarea moștenirii literare românești pe care ne dorim să o transmitem generației următoare.
Pe de altă parte, avem valoarea echilibrului emoțional al copiilor. Acest echilibru devine din ce în ce mai important, pe măsură ce părinții conștientizează impactul pe care educația emoțională îl are pe termen lung. Baza reacțiilor emoționale, a tiparelor de gândire și de comportament este pusă în copilărie.
Psihologii confirmă faptul că numeroase șocuri și traume emoționale trăite în copilărie continuă să aibă efecte în plan psiho-emoțional și la maturitate.
Care e cea mai potrivită decizie?
În acest context, dacă te-ai afla acum într-o poziție de decizie privind conținutul manualelor școlare, ce decizie ai lua?
Ai lăsa lucrurile neschimbate? Intenția fiind de a aduce la cunoștința tinerei generații operele literare românești, fără teamă de efectele psiho-emoționale negative asupra copiilor.
Sau ai decide eliminarea anumitor pasaje sau chiar opere pentru a proteja echilibrul emoțional al copiilor?
Care ar fi alegerea ta și argumentele care ar sta la baza ei?
Este 1 iunie și sărbătorim Ziua Copilului. Am văzut astăzi, pe rețelele de socializare, mai multe postări adresate nu doar copiilor, ci și adulților pentru copilul lor interior. Dovadă că din ce în ce mai mulți adulți, mai mulți părinți conștientizează importanța relației cu copilul interior.
Astăzi, îmi este foarte clar că, în lipsa unei relații bune cu noi înșine, cu copilul nostru interior, cu părțile respinse din noi, în lipsa echilibrului și a liniștii interioare, nu putem fi părinți buni pentru copiii noștri. Deoarece nu putem să-i iubim și să-i acceptăm necondiționat, nu reușim să avem răbdare cu ei și să-i susținem așa cum au nevoie. Nu reușim să-i liniștim și să le oferim siguranța de care au nevoie.
Ce le oferim copiilor noștri este, de fapt, un rezultat al cine suntem de fapt noi cu noi.
Din acest motiv, nu mai putem vorbi separat despre eu cu viața mea și eu în rolul de părinte. Sunt același eu. Cine sunt eu se vede în fiecare domeniu al vieții mele și în fiecare relație din viața mea, inclusiv în relația cu copilul/copiii.
Iată 3 lucruri de care au nevoie copiii noștri de la noi pentru a fi fericiți atât ei, cât și noi. Mai ales noi.
1. Copiii au nevoie ca noi să fim noi înșine
Câți dintre noi nu s-au negat pe sine, nu au alungat, reprimat, blocat, încuiat părți din ei din cauză că părinții le criticau și le respingeau?… Din păcate, marea majoritate a părinților noștri nu au știut că ne-au forțat să facem o alegere imposibilă: între ei, părinții noștri, de care simțeam că depinde viața noastră, și între noi înșine, sinele nostru, adevărul nostru interior.
Evident, ne-am ales părinții, că asta face orice copil. Și continuăm și astăzi să simțim că ceva ne lipsește, că nu suntem întregi, că ceva ne neliniștește, că ceva nu este în regulă. Încercăm să compensăm cu dulciuri, seriale pe Netflix, jocuri video, alcool, vacanțe, haine, pantofi etc., – iar când deschidem ochii după călătoria în lumea paralelă, golul e tot acolo.
De fapt, partea care îmi lipsește sunt chiar eu cea adevărată. Eu cea care sunt și care nu mi-au (și nu mi-am) dat voie să fiu.
Atunci când eu resping părți din mine, de fapt, nu mă accept așa cum sunt. Și nu voi accepta nici manifestările copilului, încercând să îl schimb.
De ce e important să mă regăsesc, să mă reconectez cu sinele meu, cu esența mea și să fiu eu însămi? Deoarece doar așa știu cine sunt, ce am de făcut în lume, și ce am de făcut acum, în casa mea, la jobul meu. Doar așa pot să mă exprim autentic, fără teamă de judecată.
Și doar așa, copilul meu poate fi el însuși, fără a mai fi nevoie să parcurgă procesul de respingere și regăsire de sine, care poate dura decenii sau chiar toată viața.
Când copilul meu vede că știu cine sunt, că sunt autentică, că nu mi-e frică de judecată și de critici, că nu vreau să dovedesc nimănui nimic, el rămâne conectat la adevărul lui interior și merge pe drumul lui de la bun început.
2. Copiii au nevoie să ne iubim necondiționat
În ultimii ani, se vorbește foarte mult despre necesitatea ca părinții să-și iubească necondiționat copiii. Și sunt întru totul de acord cu asta. Ce se spune mai puțin este că își poate iubi necondiționat copilul doar acel părinte care se iubește necondiționat pe sine însuși.
Și mai sunt părinți care nu abordează acest subiect, deoarece confundă iubirea de sine cu egoismul.
Să ai grijă de tine, să te respecți pe tine, nevoile tale, dorințele tale, timpul tău, limitele tale, să te pui pe tine însuți mai presus de orice altă persoană, chiar și decât copilul tău, nu este egoism. Este ceva firesc. Știi, ca în avion, când scade presiunea, mai întâi trebuie să-ți pui masca de oxigen ție, și abia apoi copilului, persoanei de alături. Dacă tu nu ai grijă de tine, îți consumi repede energia și nu mai ai ce să le oferi copilului, partenerului, prietenilor, părinților, jobului etc. În schimb, când ai grijă de tine și îți respecți nevoile, ești pe plus și tot ceea ce faci, tot ceea ce oferi are o valoare mai mare și o vibrație mai înaltă.
Copiii noștri nu au nevoie de mame și tați care se sacrifică și apoi așteaptă să-i salveze altcineva. Ei au nevoie de părinți adulți capabili să aibă grijă de ei înșiși și de ei, copiii.
Doar de la părinții care se iubesc necondiționat pe sine copiii simt că primesc iubire necondiționată, fără critici, fără așteptări.
3. Copiii au nevoie să fim prezenți în viața noastră
Știi cât de mult se bucură copiii când petrec timp de calitate cu noi, părinții lor. Diferența dintre timp petrecut cu copilul pur și simplu și timp de calitate constă în starea de prezență pe care părintele o are în timpul activităților cu copilul.
Îmi aduc aminte că, într-o zi, când Emanuel avea un an și ceva, aveam o listă lungă de treburi de făcut. Copilul voia să ne jucăm, era mereu lângă mine și eu îl tot amânam, până când a venit seara… Am constatat atunci cu stupoare că poți să stai toată ziua fizic cu copilul lângă tine, și să lipsești complet de lângă el din punct de vedere mental și emoțional. Atenția mea fusese la ce aveam de făcut, nu la copil.
După cum vedem, nu este vorba doar despre timpul acordat și nici doar despre prezența fizică. E vorba despre a fi prezenți emoțional atunci când petrecem timp cu copilul.
Și putem face asta doar atunci când suntem prezenți în viața noastră. Nu e ușor să fii cu adevărat prezent/ă, deoarece mintea găsește mereu subiecte de gândire, motive de îngrijorare și probleme de rezolvat. Însă, este o abilitate pe care merită să o dezvoltăm. Cum putem face asta?
Iată câteva idei foarte simple și rapide pentru a cultiva starea de prezență:
Respiră conștient, observând cum aerul intră și iese pe nări
Fă un stop-cadru și observă detaliile momentului prezent: ce vezi, ce auzi, ce miros și ce gust simți, ce temperatură este, care este poziția corpului
Fă ceea ce faci cât mai lent, conștientizând fiecare mișcare
Oprește-te din alergătură și admiră natura, un peisaj, o floare, ascultă cântecul unei păsări etc.
O tehnică simplă pentru a opri gândurile, de la Eckhart Tolle, autorul cărții “Puterea Prezentului”: Întreabă-te “Care este următorul gând care îmi va veni?”
Așadar, iată trei daruri prețioase de care ai nevoie deopotrivă atât tu, cât și copilul tău/copiii tăi: să fii tu însuți, să te iubești necondiționat și să fii prezent/ă în viața ta.
La final, te las cu o întrebare:
De care dintre aceste trei daruri ai o nevoie mai mare în acest moment al vieții tale?
Știm cât de mult îndrăgesc copiii cărămizile LEGO. De aceea, te invit să descoperim împreună, în acest articol, povestea LEGO.
În urmă cu 90 de ani, în 1932, tâmplarul danez Ole Kirk Kristiansen a creat o gamă de jucării din lemn în atelierul său din Billund, Danemarca. Acestea erau realizate manual pentru a-i ajuta pe copiii localnicilor să învețe mai multe despre lumea înconjurătoare.
La 26 ani de la crearea primei jucării, fiul lui Ole, Godtfred, a patentat cărămida LEGO așa cum o cunoaștem astăzi, cu sistemul tubular și modular care oferă posibilități nelimitate pentru construcții creative.
De atunci, cărămida LEGO a evoluat enorm. De la câteva cărămizi simple, în culorile primare, cărămida a devenit baza a peste 18.000 produse LEGO, a pășit pe covoarele roșii din Hollywood prin THE LEGO MOVIE™, a ajutat copiii să învețe programare sau robotică prin LEGO® MINDSTORMS®, și a inspirat ore de joacă în format digital, cu cele peste 180 jocuri video LEGO.
Lucruri interesante despre LEGO:
1. Numele LEGO provine din alăturarea cuvintelor „Leg Godt”, care în limba daneză înseamnă „Joacă-te bine” („Play Well” în limba engleză)
2. Prima colecție Lego cuprindea 36 de jucării din lemn realizate manual: mașini, avioane și jucării yoyo,
3. Ole Kirk Kristiansen a apelat la angajații săi pentru ajutor în a-și denumi compania, oferind o sticlă de vin de casă. Însă, ideea numelui câștigător a fost chiar a lui.
4. LEGO este o afacere de familie. Compania are și astăzi sediul în Billund, Danemarca, unde Ole a construit primele jucării. Grupul este deținut de urmașii lui Ole.
5. Șase mici cărămizi LEGO de 2×4 butoni pot fi combinate în peste 915 milioane de moduri diferite
6. „Doar cel mai bun este îndeajuns de bun” – acesta este motto-ul lui Ole. Acest motto încă stabilește standardul pentru calitate și siguranță. Elementele LEGO sunt supuse diverselor teste de scăpare, zdrobire, încălzire etc. pentru a verifica dacă sunt suficient de rezistente.
7. Există chiar și un test în care se folosește unt pentru a reproduce degetele alunecoase
8. Fiecare cărămidă LEGO este modelată cu precizia lățimii unui fir de păr (5my/0,005 mm) pentru a asigura „puterea de prindere” care ține creațiile LEGO împreună
9. Cărămida LEGO a fost votată Jucăria secolului în 1999, la peste 40 de ani după ce a fost proiectată pentru prima dată
10.Designul cărămizii LEGO pe care o știm astăzi a rămas același din 1958. Cărămizile produse în urmă cu peste 60 de ani se potrivesc cu cele fabricate astăzi
11. Compania își propune ca, până în 2030, toate produsele LEGO de bază să fie realizate din materiale mai durabile, fără a schimba designul sau a face compromisuri în materie de calitate sau siguranță. Aproximativ 150 de elemente LEGO sunt deja fabricate din trestie de zahăr din surse durabile, iar un prototip de cărămidă LEGO realizată din sticle de plastic PET reciclate a fost dezvăluit în 2021.
12.LEGO® DUPLO® a fost introdus în 1969 pentru a ajuta preșcolarii să se joace creativ – cărămizile DUPLO sunt duble față de cărămizile LEGO
13. Fiecare minifigurină LEGO măsoară 4 cărămizi înălțime fără păr, pălărie sau accesorii, pentru a potrivi cu proporțiile clădirilor din Sistemul de joc LEGO (LEGO System in Play)
14. În prezent, produsele LEGO sunt comercializate în peste 130 de țări din întreaga lume
Impactul jocului asupra copiilor
Concluziile noului studiu LEGO „Play Well” arată beneficiile jucăriilor dincolo de distracție, adică impactul pozitiv asupra dezvoltării copiilor, a stării de fericire și a bunăstării familiei.
Pentru derularea studiului LEGO „Play Well” 2022, compania a sondat răspunsurile a peste 55.000 de părinți și copii din peste 30 țări. Studiul a descoperit că aproape toți părinții consideră că jocul le dezvoltă:
dezvoltă creativitatea celor mici (93%)
dezvoltă aptitudinile de comunicare (92%)
dezvoltă încrederea în sine (91%)
dezvoltă aptitudini care le permit să prospere în lumea reală
aproape toți copiii spun că joaca în familie îi face fericiți (97%)
îi ajută să se relaxeze și să își ia mintea de la școală (95%)
este modul lor preferat de a învăța
joaca în familie întărește legăturile familiale, contribuie la fericirea familiei și la bunăstarea acesteia, potrivit răspunsurilor a 95% dintre părinți
85% dintre părinți au spus că familiile lor sunt mai fericite când se joacă împreună cu LEGO
Afacere de familie
Valorile familiale sunt importante pentru viziunea grupului LEGO, care are și astăzi sediul în Billund, Danemarca, unde Ole a construit primele sale jucării.
Și în prezent, grupul este deținut de familia lui Ole, cel mai recent, Kjeld Kirk Kristiansen lăsându-l la conducere pe fiul său – Thomas Kirk Kristiansen.
„Atunci când străbunicul meu a înființat compania, în urmă cu 90 de ani, acesta a imprimat o viziune care se păstrează și în zilele noastre: joaca poate schimba viața unui copil – aceasta reunește membrii familiei și îi ajută pe cei mici să își dezvolte aptitudini care să le permită să își atingă potențialul. Bunicul meu avea un atelier mic, dar o ambiție foarte mare, aceea de a se asigura că un număr cât mai mare cu putință de copii va putea să aibă parte de beneficiile aduse de joacă. Fie că vorbim de anul 1932, 2022 sau de aniversarea noastră centenară, din 2032, dorința noastră este să continuăm să onorăm această moștenire – de a ajuta toate familiile, oriunde se află acestea, să se <joace bine>”, a declarat Thomas Kirk Kristiansen, președintele Grupului LEGO.
Cărămizi mici, posibilități nesfârșite
Chiar dacă LEGO a dezvoltat noi moduri de a ne juca, scopul inițial a rămas neschimbat: de a construi viitorul noilor generații prin intermediul jocului și de a le stimula creativitatea și imaginația. Șase mici cărămizi LEGO de 2×4 butoni pot fi combinate în peste 915 milioane de moduri diferite.
În rândul copiilor, 95% dintre respondenți au afirmat că jucării precum cărămizile LEGO îi ajută să fie creativi și să încerce lucruri noi.
Fanii adulți ai LEGO (Adult Fans of LEGO, AFOLs) din toată lumea expun zilnic proiecte dezvoltate cu ajutorul cărămizilor LEGO. Unii dintre ei chiar au proiectat unele seturi LEGO cunoscute.
„De mulți ani, utilizez cărămizile LEGO pentru a-mi transpune cele mai curajoase idei în realitate. Descopăr mereu o nouă tehnică de construcție care îmi suscită imaginația. În plus, prin intermediul cărămizilor LEGO, am acces la o comunitate imensă de oameni creativi din toată lumea”, a declarat Chinna, de 28 ani, din Virginia, SUA.
25% din profitul grupului LEGO este redirecționat către Fundația LEGO, care conectează milioane de copii cu beneficiile învățării prin joacă. Anul trecut, Fundația LEGO a dedicat un buget de peste 440 milioane USD pentru ajutorarea copiilor din toată lumea.
Activități în an aniversar
Grupul LEGO va sărbători creativitatea fanilor și atingerea bornei de 90 de ani de joacă LEGO printr-o varietate de activități dedicate tuturor vârstelor, printre care:
Oferirea de experiențe și provocări de construcții pentru întreaga familie. Lansarea testului „Ce fel de cărămidă ești tu?”, care va debuta pe 9 iunie pe LEGO.com, canalele social media ale LEGO și LEGO Life
Omagierea impactului și rolului unor artiști de renume mondial precum Alicia Keys, Yotam Ottolenghi și Peggy Gou
Transformarea magazinelor LEGO în zone de joacă începând cu 10 iunie. Vizitatorii vor avea la dispoziție mai multe activități tematice și zone expoziționale
Recunoașterea meritelor AFOLs prin seturile LEGO
Reunirea fanilor LEGO de toate vârstele pentru o vizită în culisele sediului LEGO, cu ocazia LEGO® CON, pe 18 iunie
Ilustrarea capacității copiilor de a transforma momente cotidiene în aventuri ludice și oferirea de inspirație pentru a ajuta părinții să le urmeze exemplul. Aceste activități fac parte din mișcarea #PlayPledge a Fundației LEGO
Colaborarea cu parteneri din entertainment, artă, design, muzică, modă, jocuri video și sport, pentru a crea spații dedicate jocurilor și experiențe pentru comunitățile din toată lumea
Reconstrucția unor modele consacrate prin intermediul LEGO Classic 90 Years of Play
Invitarea oaspeților LEGOLAND în anumite locații de joacă, unde pot experimenta 5 tipuri de activități, parte a inițiativei Play YOUR Way
Oferirea unei experiențe deosebite fanilor de toate vârstele care vizitează LEGO House din Billund, prin intermediul a 25 milioane de cărămizi LEGO
Acordarea de timp liber celor peste 24.000 angajați LEGO din toată lumea, pentru a celebra în modul lor preferat ziua anuală LEGO Play Day, pe 10 iunie
În România va fi implementată o promoție aniversară cu premii zilnice și săptămânale, marele premiu constând într-o excursie cu familia la LEGOLAND
Misiunea Grupului LEGO este de a inspira și dezvolta constructorii de mâine, prin joacă și învățare creativă. Sistemul de joc LEGO, care are la bază cărămizile LEGO®, le permite copiilor și fanilor de orice vârstă să construiască și să reconstruiască orice își pot imagina.
Fundația LEGO își propune să inspire și să dezvolte constructorii de mâine. Fundația LEGO este dedicată dezvoltării unui viitor în care învățarea prin joacă le oferă copiilor autonomie să devină creativi, implicați și să continue să învețe pe tot parcursul vieții. Fundația LEGO vrea să redefinească joaca și să reimagineze învățarea.
Schimbări importante în învățământ. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că se va renunța la mediile semestriale și la obligativitatea susținerii tezelor semestriale. Elevii vor avea nevoie de o singură medie generală la finalul anului școlar.
„La acest moment, este în curs de finalizare întâlnirea pentru dialog social între Ministerul Educației și toți partenerii de dialog pentru a se definitiva Regulamentul de organizare și funcționare a învățământului preuniversitar, astfel încât mâine aceste modificări să îmbrace forma unui ordin de ministru al Educației și să fie transmise spre publicare în Monitorul Oficial. Structura anului școlar este deja cunoscută, este deja publicată în Monitorul Oficial, iar modificarea esențială care a fost deja agreată, discuțiile sunt în curs, este aceea că se renunță la mediile semestriale, se renunță la obligativitatea susținerii tezelor semestriale, va fi necesară o singură medie generală la finalul anului școlar, iar profesorul va avea mult mai multă autonomie în scopul unei evaluări ritmice pe parcursul întregului an școlar”, a declarat ministrul într-o conferință de presă susținută la sediul Ministerului Educației.
Oficialul a mai spus că varianta agreată cu partenerii de dialog social este ca numărul minim de note pentru o disciplină să fie egal cu N+3, unde N reprezintă numărul de ore alocate la o disciplină într-o săptămână.
„Au fost mai multe variante de lucru, s-a agreat ca numărul minim de note pentru o disciplină să fie egal cu N+3, unde N este numărul de ore alocate săptămânal pentru o anumită disciplină. Altfel spus, pentru o disciplină care are două ore pe săptămână, într-un întreg an școlar vor fi necesare cel puțin 5 note”, a precizat Sorin Cîmpeanu, citat de Agerpres.ro.
Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Poți afla mai multe despre cookie-urile pe care le folosim sau să le dezactivezi în setări.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Durată
Descriere
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.